آیت‌الله مکارم شیرازی:

ورود بدون ویزا به عراق شرعاً جایز نیست

۱۳۹۵/۰۸/۲۳ - ۰۹:۴۵:۳۵
کد خبر: ۴۸۱۸۵۹
مرجع تقلید شیعیان با صدور پیامی خطاب به زائران اربعین اعلام کرد: از ورود به عراق بدون پاسپورت و ویزا به طور جد بپرهیزند که این کار شرعاً جایز نیست.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، آیت الله ناصر مکارم شیرازی با صدور پیامی خطاب به زائران اربعین اظهار داشت: از ورود به عراق بدون پاسپورت و ویزا به طور جد بپرهیزند که این کار شرعاً جایز نیست.

 در این پیام آمده است: برای انجام زیارت مستحب هرچند بسیار مؤکد باشد نمی‌توان مرتکب حرام شد.

در ادامه پیام آیت الله مکارم شیرازی تصریح شده است: امسال استقبال از مراسم اربعین پرشکوه حسینی از هر سال بیشتر و پرشورتر است، این مراسم نه تنها از نظر عدد شرکت کنندگان در دنیا نظیر ندارد، بلکه از نظر مسائل عاطفی فوق‌العاده گسترده و ایثارها و فداکاری‌ها بی‌نظیر است، برای برگزاری هر چه بهتر این مراسم تاکید می‌کنم که زائران امور زیر را با دقت در نظر بگیرند.

در بخش دیگری از این پیام عنوان شده است: نظم را در همه حال رعایت کنند که سبب نجات از هر گونه حادثه ناگواری است.

در این پیام تاکید شده است: رعایت نظافت، سبب آبرومندی این مراسم و نجات از انواع بیماری‌هاست و زائران وقت نماز را کاملاً رعایت کنند چرا که نماز ستون خیمه دین و شرط قبولی زیارت و همه اعمال است.

در ادامه این پیام با تاکید بر این که همگی مراقب افراد ناتوان، بیماران، سالمندان و کودکان باشند و از هر گونه کمکی به آنان دریغ نکنند، خاطرنشان شده است: در اهداف این قیام پرشکوه حسینی زیاد بیندیشند و روح و جان خود را با آن هماهنگ سازند، ان‌شاءالله سعی کنند این مراسم، انسان تازه‌ای از آن‌ها بسازد و هرگونه خلق‌وخوی بد و عمل نادرست را از خود دور سازند و با آب توبه روح و جان خود را بشویند.

در این پیام تصریح شده است: از هرگونه اهانت به مقدسات دیگران پرهیز کنند به ویژه این که گروه‌هایی از مذاهب گوناگون در این مراسم شرکت دارند، زیارت خود را در کنار مرقد نورانی سالار شهیدان طولانی نکنند و جای خود را به سرعت به دیگران بدهند تا در ثواب آن‌ها نیز شریک باشند، برای ظهور حضرت مهدی (عج) و نجات همه کشورهای اسلامی از شر اشرار و سعادت و سربلندی مسلمانان دعا کنند.

نظر شما