معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری لرستان :

استفاده از سیستم‌های تشویقی و تحریمی برای سوادآموزی /لزوم فعال شدن کمیته‌های تخصصی ویژه شورا در قالب نیازمندی‌ها

۱۳۹۵/۰۸/۲۳ - ۰۹:۵۳:۰۶
کد خبر: ۴۸۱۸۷۳
استفاده از سیستم‌های تشویقی و تحریمی برای سوادآموزی /لزوم فعال شدن کمیته‌های تخصصی ویژه شورا در قالب نیازمندی‌ها
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان گفت: برای سوادآموزی از سیستم‌های تشویقی و تحریمی استفاده شود.

به گزارش خبرگزاری برنا ازلرستان ،معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان گفت: برای سوادآموزی از سیستم‌های تشویقی و تحریمی استفاده شود.

مهندس مهرداد غضنفری در شورای پشتیبانی سوادآموزی استان با انتقاد از منضبط نبودن برگزاری جلسات این شورا اظهار کرد: از ابتدای سال تاکنون روند منظمی را در برگزاری این جلسات نداشتیم. اگر می‌خواهیم این شورا در رویه سوادآموزی موثر باشد باید ابتدا خود منضبط باشیم.

وی ادامه داد: همچنین ذیل هر شورا کمیته‌هایی وجود دارد که روش‌ها را پیگیری و گزارشات را به صورت مستمر ارائه می‌دهند اما در این شورا گزارشی ندیدیم. مسئولین کمیته باید گزارش بدهند تا بتوانیم تصمیم‌گیری کنیم، مواردی که مطلوب بودند را الگو قرار داده و آنها را بیشتر تقویت کنیم.

غضنفری بیان کرد: دستگاه‌های اجرایی هر کدام مخاطبینی دارند و نیاز هست که آنان باسواد باشند تا بتوانند اهدافشان را به شکل بهتر و باکیفیت‌تری محقق کنند.

معاون استانداری لرستان با بیان اینکه برای سوادآموزی افراد می‌توان از سیستم‌های تشویقی و تحریمی استفاده کرد، افزود: این موارد به صورت صد درصد می‎تواند در ایجاد انگیزه تاثیر داشته باشد. صداو سیما نیز هزینه‌های زیادی برای تدوین برنامه‌ها صرف می‌کند اما امری مهم‌تر از باسواد شدن مردم و چگونگی طی کردن مسیر زندگی‌شان نیست برای همین باید همکاری بیشتری با نهضت سوادآموزی داشته باشد.

وی با بیان اینکه کمیته‌های تخصصی ویژه شورا در قالب نیازمندی‌ها فعال شوند، گفت: دستگاه‌های اجرایی وظایفی دارند و سازمان‌هایی مانند جهاد کشاورزی با جامعه گسترده‌ای در ارتباطند که بیشتر آنان روستاییان و عشایر بی‌سواد و کم‌سواد هستند. در این ارگان‌ها ظرفیت آموزشی نیز وجود دارد و می‌توانند در این راستا همکاری بیشتری داشته باشند چراکه برای انتقال مفاهیم و آموزش خود نیاز دارند مخاطبشان باسواد باشد.

غضنفری تصریح کرد: باید موضوع سوادآموزی را به سمت خانواده‌ها بکشانیم و هزینه‌ای که در این راستا صرف می‌شود به خود آنان سوق داد تا منبع درآمدی برایشان باشد. می‌توان کار آموزش این افراد را به تحصیل‌کرده‎های خانواده سپرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان خاطرنشان کرد: همچنین دستگاه‌ها باید مورد ارزیابی قرار گیرند و رتبه‌بندی شوند چراکه وقتی می‌بینند در عرصه رقابتی قرار گرفته‌اند جنب و جوش بیشتری پیدا می‌کنند و بیشتر پای کار می‌آیند.

وی گفت: با حوزه برنامه‌ریزی نیز باید برآوردی انجام شود تا حداقل برای سال آینده منبع مالی قابل اتکا و اطمینانی برای سوادآموزی داشته باشیم. هرچند که معتقدیم منابع پراکنده دستگاه‌ها که مخاطبین بی‌سوادی هم دارند می‌تواند کمک شایان و قابل ملاحظه‌ای در این زمینه باشد.

غضنفری یادآور شد: برای رتبه اول استان در سوادآموزی زحمات زیادی کشیده شده اما این هدف و ایده‌آل ما نیست و باید تلاش بیشتری انجام شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز