در آستانه اربعین حسینی انجام شد:

غبار روبی روضه منوره رضوی با حضور جانبازان عارضه نخاعی

۱۳۹۵/۰۸/۲۳ - ۰۶:۳۰:۴۱
کد خبر: ۴۸۲۰۰۸
غبار روبی روضه منوره رضوی با حضور جانبازان عارضه نخاعی
در آستانه اربعین حسینی و دهه آخر صفر، روضه منوره رضوی برای اولین بار با حضور بیش از 100 نفر از جانبازان سرفراز عارضه نخاعی غبار روبی شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، هنوز دقایقی به ساعت 6 صبح باقی مانده بود که نسیم بامدادی با حضور سروقامتان نشسته بر اقتدار این مرز و بوم همراه شد و بر صحن و سرای بارگاه منور رضوی وزیدن گرفت. رواق مبارکه کوثر میعادگاه اول جانبازان عزیز قطع نخاعی و خانواده هایشان بود. پس از دقایقی جمع همرزمان دیروز و رفیقان امروز جمع شد و رواق کوثر به حضور آیه های ایثار جلوه عشق یافت.

دقایقی بعد و درحوالی ساعت هفت صبح جانبازان با همراهی خادمان بارگاه منور حضرت رضا(ع) راهی روضه منوره رضوی شدند و برای اولین بار این امکان برای بسیاری از اسوه های ایثار و رشادت فراهم آمد که در فضایی آکنده از عشق و ارادت دست نیاز به مشبک های ضریح مطهر حضرت رضا(ع) پیوند دهند و با امام مهربانی ها راز و نیاز کنند و به این ترتیب فضایی شور انگیز از ابراز احساسات این عزیزان متجلی شد.

مراسم غبار روبی روضه منوره رضوی با تلاوت آیاتی از کلام الله مجید مراسم آغاز شد؛ « مِنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ فَمِنْهُم مَّن قَضَى نَحْبَهُ وَ مِنْهُم مَّن یَنتَظِرُ وَ مَا بَدَّلُوا تَبْدِیلًا»

همزمان با طنین نوای کلام الله مجید با نوای حامد علیزاده، امیر لعل اول، حمیدرضا احمدی وفا و جانباز محمد محمدی؛ قاریان بارگاه منور رضوی، درب ضریح مطهر حضرت رضا(ع) گشوده و نذورات آکنده از عشق و ارادت زائران بهشت خراسان، خارج شد.

قرائت زیارت امین الله توسط علی ملائکه؛ ذاکر اهل بیت عصمت و طهارت (ع) بخش بعدی این مراسم بود که با همنوایی جانبازان و خانواده های گرانقدرشان و بارش قطرات اشک بر گونه های میهمانان این بزم آسمانی همراه شد.

همزمان با قرائت زیارت امین الله و مدیحه سرایی ذاکران اهل بیت عصمت و طهارت (ع)، آیات عظام و حجج اسلام رئیسی، علم الهدی، مروارید، رسولی محلاتی و علی واعظ طبسی به ضریح مطهر حضرت رضا(ع) وارد شدند و ضمن غبار روبی مشبک ها و فضای داخل ضریح منور، سنگ مضجع حضرت ثامن الحجج(ع) را با گلاب ناب شست و شو دادند.

در این مراسم ذاکران اهل بیت عصمت و طهارت(ع)؛ سید جعفر ماهرخسار، علی خوشچهره، علی مالکی نژاد، امیر عارف و جواد مشکی باف به مدیحه سرایی و مرثیه خوانی در سوگ ایام عزاداری اربعین حسینی(ع) و شهادت امام رضا(ع) پرداختند.

در پایان این مراسم نیز، غبار متبرک روضه منوره رضوی توسط تولیت آستان قدس رضوی به جانبازان سرافراز تقدیم شد.

 

 

نظر شما