استاندار قزوین عنوان کرد:

پیگیری جدی انتقال آب سد طالقان به قزوین

۱۳۹۵/۰۸/۲۳ - ۱۳:۲۹:۳۱
کد خبر: ۴۸۲۰۵۰
پیگیری جدی انتقال آب سد طالقان به قزوین
فریدون همتی گفت: روند اجرای مصوبه دولت مبنی بر انتقال آب سد طالقان به صورت جدی با همکاری بخش خصوصی آغاز شده و در حال پیگیری است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین، فریدون همتی استاندار قزوین در خلال بازدید از سد انحرافی و مخزن 180هزار متر مکعبی زیاران که به همراه جمعی از مدیران و مسوولان استانی صورت گرفت با بیان اینکه براساس برنامه ریزی ها از ابتدای دی ماه عملیات اجرایی پروژه انتقال آب سد طالقان آغاز خواهد شد اذعان کرد: یکی از طرح های استراتژیک و حیاتی استان انتقال آب از سد طالقان به قزوین می باشد که بازدید امروز در راستای بررسی مواضع و مسیر های انتقال آب انجام شد.

همتی در ادامه به مصوبه سفر رییس جمهور مبنی بر انتقال آب از سد طالقان به استان اشاره کرد و گفت: به دلیل اهمیت بحث تامین آب قزوین و با توجه به اینکه آب های زیر زمینی در شرایط مناسبی نیست پروژه انتقال آب سد طالقان جزو مصوبات سفر قرار گرفت.

وی افزود: انتقال آب سد طالقان آب شرب 14شهر و 194روستا را تامین خواهد کرد که نیازمند برنامه ریزی و هماهنگی و جدیت در کار می باشد.

نماینده عالی دولت در قزوین با تاکید بر اجرایی شدن پروژه انتقال آب از سد طالقان به قزوین در دی ماه گفت: با توجه به برنامه ریزی ها و کارشناسی های صورت گرفته این پروژه با کمک بخش خصوصی از اول دی ماه اجرایی می شود.

استاندار اضافه کرد: در این پروژه نیاز به 2تصفیه خانه جدید، مخازن ذخیره آب و همچنین احداث خط لوله انتقال آب به طول حدود 90کیلومتر اصلی تا شهرستان تاکستان می باشد و طبق گفت و گوهای اولیه انجام شده با مشاور این طرح  تلاش می شود تا این پروژه ظرف مدت 2سال به بهره برداری برسد.

همتی با اشاره به ضرورت اجرای طرح مذکور تصریح کرد: در برخی مواقع شرایط مناسبی برای تامین آب شرب نبوده و ناچار به بهره برداری از آب های زیرزمینی هستیم که این امر در مدت زمان طولانی خسارات جبران ناپذیری خواهد داشت.

وی ادامه داد: در این راستا طرح انتقال آب یکی از طرح های استراتژیک و حیاتی استان است که در راستای اجرای آن تضمین کیفیت آب شرب مردم و همچنین تقویت منایع زیرزمینی دشت قزوین حاصل خواهد شد .

استاندار قزوین در پایان به پیگیری های منظم و مستمر رییس جمهور برای اجرای این طرح اشاره و بیان کرد: با توجه به اهمیت این طرح در سطح کشور و استان، جلسات منظمی هر دو هفته یکبار تشکیل و گزارش جلسات برای رییس جمهور ارسال می شود و ایشان با جدیت به صورت مرتب پیگیر این موضوع هستند.

گفتنی است استاندار قزوین در جریان این سفر یکروزه از کانال های انتقال آب نیز بازدید کرد.

سد طالقان (2)

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز