مدیر کل ورزش و جوانان لرستان:

بخش اصلی ورزش قهرمانی جنبه اخلاقی آن است /ورزشکاران به بحث پهلوانی در ورزش توجه داشته باشند

۱۳۹۵/۰۸/۲۴ - ۰۸:۱۵:۴۲
کد خبر: ۴۸۲۲۷۷
بخش اصلی ورزش قهرمانی جنبه اخلاقی آن است /ورزشکاران به بحث پهلوانی در ورزش  توجه داشته باشند
مدیر کل ورزش و جوانان لرستان در باب اخلاق در ورزش گفت: همانطور که ما درمشاغل مختلف نیاز به پیروی از هنجارهایی داریم، ضرورت پیروی از هنجارها در ورزش هم لازم است.

به گزارش  خبرگزاری برنا لرستان، علی یاور عزیزپور فرد در باب اهمیت اخلاق در ورزش گفت: عده ای شعار ورزش قهرمانی را قدرت و سرعت می دانند. در حالی که ورزش قهرمانی بخشی ازاین حرفه است بخش اصلی آن جنبه اخلاقی است.

مدیر کل ورزش و جوانان لرستان بااشاره به محدودیتهای اخلاقی در این زمینه گفت: این محدودیتها نه تنها باید مورد توجه قهرمانان قرار گیرند بلکه نهادها و ارگانهای ورزشی هم باید برروی نهادینه کردن این مهم توجه نشان دهند .

وی گفت: موضوع اخلاق یک موضوع رابطه ای مهم است واز سوی دیگر معرفت اخلاقی نیز علاوه بر آنکه ازنوع ارتباط است از جنس معرفت هم هست یعنی چیزی بر معارف انسان می‌افزاید. اینکه در یک مسابقه تنها یک تیم قهرمان می شود و اینکه ورزش علاوه بر قهرمانی کارکردهایی دیگر برای سلامت روح و جسم دارد همه معارفی هستند که هرچند تأثیرات اخلاقی زیادی دارند اما بیش و پیش از آن، اینها بر معرفت ما می افزایند. معرفتی که درزندگی برای هر کسی لازم است.

علی یاور عزیزپور همچنین بااشاره به اینکه ورزش غیرحرفه ای شاید به اندازه ورزش حرفه ای به اخلاق ویژه نیاز ندارد گفت: اخلاق حرفه ای اخلاق یک حرفه است و همانطور که مشاغل مختلف به اخلاقی خاص خود نیاز دارند ورزش حرفه ای نیز بدین اخلاق نیاز دارد.

وی گفت: در این میان دغدغه متفکران اخلاق ورزش حرفه ای آن است که به معیارهای اخلاقی روی آورند که میان همه فرهنگها و هویتها مشترک است هرچند که پاره ای معتقد هستند این امید را باید کمرنگ کرد چرا که تفاوتهای فرهنگی تأثیر خود را بر تفاوتهای معیارهای اخلاقی ورزش حرفه ای هم خواهند گذاشت.

مدیر کل ورزش و جوانان لرستان در پایان از همه ورزشکاران خواست تا در کنار جنبه قهرمانی ورزش به بحث پهلوانی در ورزش نیز توجه داشته باشند تا شاهد ورزش سالمی در کشور باشیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز