صبح امروز؛

استاندار سیستان و بلوچستان وارد کابل شد

۱۳۹۵/۰۸/۲۴ - ۰۸:۳۱:۳۶
کد خبر: ۴۸۲۲۸۷
استاندار سیستان و بلوچستان وارد کابل شد
استاندار سیستان و بلوچستان جهت سفری 4 روزه به کابل و قندهار کشور افغانستان صبح امروز وارد کابل شد.

به گزارش خبرگزاری برنا ، استاندار سیستان و بلوچستان در بدو ورود مورد استقبال سفیر جمهوری اسلامی ایران در افغانستان  قرار گرفت.

از مهمترین برنامه های استاندار در روز نخست، دیدار با عبدالله عبدالله معاون رئیس جمهور و تاج محمد جاهد وزیر کشور افغانستان است.

علی اوسط هاشمی اظهار کرد: با بهره گیری از ظرفیت ها و مشترکات فراوان 2 کشور می توانیم پله های رشد را با یکدیگر بنا گذاری کنیم.

وی افزود: افغانستان کشوری در محاصره خشکی و ما در محاصره دریا هستیم، افغانستان در مسیر آسیای میانه و ایران در مسیر آبهای آزاد؛ این ظرفیت ها خیلی کمک می کند تا حلقه وصل هم برای رسیدن به کشورهای اطراف خود باشیم.

وی تصریح کرد: آنچه که سرمایه مشترک است را در مسیر اهداف ملی و منطقه ای باید به شراکت گذاریم.

استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: گرایش ایران و افغانستان به جمهوری اسلامی نشان از ظرفیت مردم این 2 کشور دارد که خود ارزشمندترین سرمایه محسوب می شود و همین مساله در بین 2 ملت موجب این ساختار سیاسی شده که پشتوانه ی دولت های هر 2 کشور، ظرفیت های انسانی و مردمی آنها هستند.

وی بیان کرد: وجود بازار قوی و گرایش مردم افغانستان به بازار ایران ظرفیت مناسب و شایسته ای است که می تواند زمینه ساز توسعه روابط اقتصادی 2 کشور باشد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز