چگونگی اجرای طرح شهر هوشمند در شهرهای استان اردبیل بررسی شد

۱۳۹۵/۰۸/۲۵ - ۱۲:۰۹:۲۰
کد خبر: ۴۸۲۷۰۲
چگونگی اجرای طرح شهر هوشمند در شهرهای استان اردبیل بررسی شد
اجرای طرح شهر هوشمند در شهرهای استان با اولویت میزان توریست پذیری و گردشگری آن ها، درمحل دفتر معاون استاندار اردبیل برگزار شد.

به گزارش برنا، آذر نژاد معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل در این جلسه که صبح امروز در محل استانداری اردبیل برگزار شد با بیان اینکه در کنار فعالیت های عمرانی نباید از فناوری اطلاعات و استفاده از نرم افزارهای روز دنیا غافل ماند ، اظهارداشت: در دنیای  ارتباطات دیجیتال و فناوری اطلاعات ، به روز شدن با نرم افزارهای روز دنیا و استفاده از فناوری اطلاعات تاثیر بسزائی در توسعه هر منطقه دارد.

در این جلسه که مدیران کل دفتر فنی و امورشهر وروستای استانداری و شهرداری اردبیل نیز حضور داشت ، چگونگی اجرای طرح شهر هوشمند که توسط دو مهندس  اردبیلی  طراحی و ارائه شده است  بررسی شد.

این طرح ، اطلاع رسانی و  راهنمایی الکترونیکی مسافران و گردشگران ومعرفی اماکن شهری اعم از مراکز خدماتی ، رفاهی و درمانی وغیره در بستر شبکه بی سیم  و با نرم افزارهای  موبایل محور را فراهم می کند.

طرح شهر هوشمند پیش تر در شهرهای بزرگ کشور از قبیل مشهد واصفهان اجرا شده است.

علاوه بر خدمات رسانی الکترونیکی ، راهنمائی وهدایت گردشگران از طریق  استقرار کیوسکهای اطلاع رسانی از دیگر اقدامات طرح شهر هوشمند خواهد بود.

به گفته طراح شهر هوشمند استان ، این طرح 16میلیارد ریال  هزینه در بر خواهد داشت که بخشی از این هزینه ها با اجرای مشارکتی شهرداری و مجریان آن قابل تامین خواهد بود.

اجرای این طرح در صورت تصویب نهائی و تامین اعتبار یکسال بطول خواهد انجامید.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز