مدیر کل راه آهن فارس عنوان کرد:

همایش شهرسازی ریل پایه راهی برای ترغیب سرمایه گذاران حوزه ریلی

۱۳۹۵/۰۸/۲۵ - ۱۲:۳۰:۵۴
کد خبر: ۴۸۲۷۰۶
همایش شهرسازی ریل پایه راهی برای ترغیب سرمایه گذاران حوزه ریلی
مدیر کل راه آهن استان فارس گفت: همایش شهرسازی ریل پایه با هدف بررسی و بستر سازی توسعه همزمان و یکپارچه شهری و منطقه ای مبتنی بر توسعه خطوط پرسرعت ریلی درون و برون شهری و منطقه ای برگزار می شود.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا از فارس، مهرداد انصاری بیان کرد: وزارت راه و شهرسازی در راستای توسعه حمل و نقل و ایجاد زیرساخت های آن در سه حوزه حمل و نقل درون شهری، قطارهای حومه ای و حمل ونقل برون شهری تلاش های زیادی انجام داده است که بتواند خدمات خوبی را در کلان شهر ها علی الخصوص شهر عزیزمان شیراز ارائه دهد.
وی گفت: در همایش شهرسازی ریل پایه موضوعات محوری شهرسازی بر پایه حمل نقل ریلی از جمله،حمل و نقل ریلی درون شهری،برون شهری و قطارهای حومه ای مورد بررسی قرار می گیرد
انصاری اظهار کرد: در راستای اجرای حمل و نقل ریلی درون شهری با ایجاد ایستگاه های مشترک می توانیم حمل ونقل یکپارچه مبتنی بر خطوط پرسرعت ریلی درون شهری را ایجاد کنیم.
وی اضافه کرد: در حمل و نقل ریلی یک پارچه راحتی و سهولت دسترسی، جلوگیری از اتلاف وقت و انرژی کاهش آلودگی زیست محیطی و ایمنی که اصل مهم حمل و نقل ریلی است در نظر گرفته شده است.
او افزود: پروژه حمل و نقل ریلی درون شهری را می توانیم با تعامل با شهرداری و مترو به ثمر برسانیم. 
انصاری ادامه داد: برای مسیرهای کوتاه قطارهای حومه ای در نظر گرفته شده که با توجه به پیگیری های انجام شده در سطح وزارت این آمادگی وجود دارد که بتوانیم با توجه به شرایط و امکانات موجود در مسیرهای کوتاه قطارهای حومه ای را در کلان شهرها علی الخصوص شیراز داشته باشیم و شرکت های سرمایه گذاری می توانند در حوزه بار و مسافر قطارهای خومه ای سرمایه گذاری کنند.
انصاری گفت: حمل و نقل ریلی برون شهری مربوط به مسیرهای طولانی می فارس نیز به شبکه ملی ریلی متصل می باشد و اگر شرکت های خصوصی متقاضی سرمایه گذاری باشند این آمادگی وجود دارد که به جز تهران و مشهد به شهرهای دیگر نیز قطار داشته باشیم.
وی گفت: امیدواریم با برگزاری این همایش که در هر سه حوزه حمل و نقل ریلی بحث و گفتگو انجام می شود تمام تلاشها برای ایجاد شهرهایی باشد که به جای عبور و مرور خودرو در تمام مسیرهای شهر عبور قطار را داشته باشیم و با ایجاد گذرگاهها، خودرو ها بتوانند در زمان های خاص عبور و مرور داشته باشند.
انصاری گفت: سیاست توسعه صنعتی فارس با محوریت حمل و نقل ریلی نیز مدنظر می باشد و امیدواریم این صنعت که بیش از 150 رشته تخصصی دارد در استان نهادینه شود.
مدیر کل راه آهن استان فارس گفت: این همایش روز چهارشنبه مورخ 26 آبان در محل دانشکده مهندسی دانشگاه شیراز برگزار می گردد.
Capture
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز