اجرای ۴۰ برنامه فرهنگی به مناسبت هفته کتاب و کتاب‌خوانی در نقده

۱۳۹۵/۰۸/۲۵ - ۰۸:۰۵:۴۳
کد خبر: ۴۸۲۷۳۱
اجرای ۴۰ برنامه فرهنگی به مناسبت هفته کتاب و کتاب‌خوانی در نقده
فرماندار شهرستان نقده گفت: 40 برنامه فرهنگی همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی در این شهرستان اجرا می‌شود.

به گزارش برنا آذربایجان غربی، مرتضی فرامرزی در نشست با کتابداران شهرستان نقده به مناسبت هفته کتاب و کتاب‌خوانی، افزود: معرفی طرح‎ها و خدمات کتابخانه‎های عمومی، نواختن زنگ کتاب، نشست‌های کتاب‌خوان، برپایی نمایشگاه‌های کتاب و مسابقات فرهنگی ازجمله برنامه‎هایی است که درهفته کتاب در نقده برگزار می شود.

فرماندار و رئیس انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان نقده با تأکید بر اجرای کلیه برنامه‌ها در هفته کتاب و ترویج هرچه بیشتر فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی، افزود: کتاب صادق‌ترین دوست و یار انسان‌هاست و کتابداران بسترساز توسعه فرهنگی جامعه هستند.

فرامرزی با اشاره به مشکلات مالی اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان بر پرداخت نیم درصد سهم کتابخانه‌های عمومی توسط شهرداری‌ها تأکید کرد و افزود: شهرداری‌ها باید علاوه بر پرداخت این حق قانونی با اجرای برنامه‌های فرهنگی نقش خود را در توسعه فرهنگی و ارتقای سطح دانش عمومی شهر ایفا کنند.

وی با اشاره به جایگاه کتابداران در جامعه گفت: وظیفه اصلی کتابداران رواج فرهنگ کتاب‌خوانی است چرا که با افزایش آگاهی شهروندان مشکلات و ناهنجاری‌های اجتماعی نیز کاهش خواهد یافت.

رئیس اداره کتابخانه‎های عمومی شهرستان نقده نیز در این نشست گفت: دیدار کتابداران شهرستان با امام‌جمعه، اجرای برنامه‌های فرهنگی مختلف شامل نقد کتاب، قصه‌گویی، داستان‌نویسی نقاشی، جمع خوانی و تبلیغات محیطی از برنامه‎های موردنظر برای این هفته است.

وی اظهار کرد: عضویت رایگان در کتابخانه ها همزمان با 24 آبان یکی از برنامه‎های مهم این هفته محسوب می‎شود.

علیرضا بیرامی به برنامه‎ریزی برای بازدید اقشار مختلف از کتابخانه‎های عمومی شهرستان نقده اشاره کرد و یادآور شد: به این منظور بازدید دانش‎آموزان، دانشجویان و مدیران و کارکنان دستگاه‌های اجرایی شهرستان از کتابخانه‌ها برنامه‌ریزی‌شده است.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی نقده حضور در برنامه‎های فرهنگی همزمان با بازدید از کتابخانه‎ها توسط اقشار مختلف را از دیگر برنامه‎های هفته کتاب و کتابخوانی عنوان کرد و ابراز امیدواری کرد تا با اجرای برنامه‌های هفته کتاب شاهد رشد شاخص‌های مطالعه در این شهرستان باشیم.

بیرامی ادامه داد: افراد نیازمند زیر پوشش کمیته امداد و بهزیستی با هدف رشد و نشر فرهنگ کتابخوانی می‌توانند در طول هفته کتاب برای عضویت رایگان در کتابخانه‌های عمومی شهرستان اقدام کند.

وی همچنین افزود: دانش آموزان مقطع ابتدایی نیز می‌توانند با مراجعه به کتابخانه و تحویل اطلاعات شناسنامه‌ای به‌صورت رایگان به عضویت کتابخانه‌ها درآیند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز