استاندار خراسان‌جنوبی:

بررسی مشکلات تولیدکنندگان و واحدهای تولیدی خراسان‌جنوبی

۱۳۹۵/۰۸/۲۵ - ۰۹:۴۲:۱۸
کد خبر: ۴۸۲۸۱۶
بررسی مشکلات تولیدکنندگان و واحدهای تولیدی خراسان‌جنوبی
استاندار خراسان جنوبی گفت: مشکلات تولیدکنندگان و واحدهای تولیدی استان به‌صورت موردی بررسی شده و مشکلات موجود در حوزه‌های بیمه، تامین اجتماعی، تسهیلات بانکی و موارد مشابه تا حد امکان و مقدورات برطرف شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا، به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان‌جنوبی، سید علی اکبر پرویزی در دیدار با هیات اجرایی خانه کارگر استان به حمایت دولت از کارگران و کارفرمایان در سه سال اخیر اشاره کرد و افزود: کارگران، کارفرمایان، تولیدکنندگان و صاحبان صنایع با توجه به وضعیت اقتصادی تلاش کنند، کشور از شرایط حاضر عبور کند.

وی حل مشکل در حوزه کارگری را منوط به رفع مشکلات در حوزه تولید و کارآفرینان دانست و تصریح کرد: در صورتی که مشکل موجود در بخش تولیدکنندگان و کارفرمایان رفع شود، مسائل حوزه کارگری نیز به حداقل کاهش خواهد یافت.

استاندار خراسان‌جنوبی با بیان اینکه در سه سال اخیر دولت اقدامات بسیار مناسبی برای رفع مشکل تولید کنندگان و کارگران انجام داده است، افزود: در این مدت با راه‌اندازی کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید، مشکلات تولیدکنندگان و واحدهای تولیدی به صورت موردی بررسی قرار گرفت.

وی بیان کرد: به این ترتیب مشکلات موجود در حوزه‌های بیمه، تامین اجتماعی، تسهیلات بانکی و موارد مشابه تا حد امکان و مقدور رفع شده است.

پرویزی، کارگران،کارفرمایان و تامین اجتماعی را سه ضلع مهم تولید و رونق اقتصادی عنوان کرد و افزود: مشکلاتی که در بخش‌های مختلف وجود دارد، باید به صورت دقیق و کارشناسی بررسی و پیگیری شود تا شاهد حل مشکلات در این زمینه باشیم.

وی به اصلاحیه قانون بودجه سال 95در مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و افزود: از محل این اصلاحیه به دولت اجازه داده شد تا 45 هزار میلیارد تومان از بدهی‌های دولت در حوزه تامین اجتماعی و 40 هزار میلیارد تومان نیز بدهی دولت به پیمانکاران در بخش‌های مختلف پرداخت شود که این امر در نهایت منجر به حل بخشی از مشکل تولیدکنندگان نیز خواهد شد.

استاندارخراسان‌جنوبی به وجود برخی مشکلات قانونی در زمینه کارگری اشاره کرد و گفت: برای رعایت حقوق کارفرمایان نیز مشکلاتی وجود دارد که باید در سطح کلان و به صورت دقیق و کارشناسی مورد بررسی قرار گیرد.

پرویزی، حمایت از تولیدکنندگان و رشد و توسعه سرمایه‌گذاری را از مهمترین مولفه‌های عبور از وضعیت اقتصادی موجود دانست و تصریح کرد: تشکل‌های کارگری و نیز تشکل‌های مشابه می‌توانند در این زمینه بسیار راهگشا باشند و با ارائه مشکلات موجود در این بخش به صورت مصداقی به همراه راه حل رفع مشکل، دولت را در این زمینه بیش از پیش یاری کنند.

وی یادآورشد: تشکل‌های کارگری همچنین می‌توانند مشکلات کارگران در حوزه‌های مختلف از جمله بیمه، تامین اجتماعی، حقوق معوقه و... را نیز که فراگیر بوده و کارگران با آن دست و پنجه نرم می‌کنند به مسئولان ذی ربط منعکس کنند تا اقدامات و پیگیری‌های بعدی در استان و مرکز برای حل آنها به انجام برسد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز