استاندار اصفهان خبر داد:

وضعیت آب بحرانی و روزهای سالم افزایش یافته است

۱۳۹۵/۰۸/۲۵ - ۱۰:۴۲:۴۱
کد خبر: ۴۸۲۸۷۲
وضعیت آب بحرانی و روزهای سالم افزایش یافته است
استاندار اصفهان گفت:در جلسه ی هیأت دولت طرح جامع کاهش آلودگی هوای اصفهان به عنوان موفق ترین طرح در کشور اعلام شده است.

به گزارش برنا از اصفهان، دکتر رسول زرگرپور در جلسه ی شورای هماهنگی مدیریت بحران استان با اشاره به کاهش شدید بارش ها در تمامی نقاط استان در مقایسه با مدت مشابه سال ها قبل اظهارداشت: ۸۲ درصد از جمعیت استان و ۸۵ درصد از مساحت استان درگیر خشکسالی هستند که باید این شرایط به صورت مستمر به مردم اطلاع رسانی شود.

وی به تعداد روزهای هوای سالم در مقایسه با سال های گذشته اشاره کرد و ادامه داد: در سال ۹۲ تا این تاریخ تنها ۵۶ روز هوای سالم گزارش شد که امسال تاکنون ۲۰۰ روز هوای سالم و ۶ روز هوای پاک گزارش شده است که حدوداً ۴ برابر سال ۹۲ می باشد.

زرگرپور با تاکید بر اینکه باید آمار واقعی توسط یک دستگاه واحد ارائه و اطلاع رسانی گردد، افزود: در جلسه ی هیأت دولت طرح جامع کاهش آلودگی هوای اصفهان به عنوان موفق ترین طرح در کشور اعلام شده است.

استاندار اصفهان در ادامه به گزارش اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان در خصوص اقدامات انجام شده برای راهداری زمستانی اشاره کرد و افزود: بازدید و مانور راهداری، خرید شن و نمک، تعمیر و تجهیز ماشین آلات، خرید سوخت مصرفی خودروها، خرید روغن و ضد یخ، بهسازی و روکش راه ها، احداث روشنایی در گردنه ها و ... از جمله اقدامات صورت گرفته بوده است.

وی به گزارش آب منطقه ای نیز اشاره کرد و افزود: حجم آب سد زاینده رود ۱۴۹ میلیون متر مکعب است که ۱۱ درصد حجم کل سد را شامل می شود.

رسول زرگرپور اضافه کرد: در سال گذشته تا این تاریخ ۳۴۸ میلیون متر مکعب و براساس میانگین بلندمدت ۶۲۸ میلیون متر مکعب آب پشت سد بوده است که نشان می دهد امسال در وضعیت بحرانی قرار داریم.

 

   

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز