معاون سیاسی وزیر کشور:

رشد اقتصادی کشوربه مثبت ۴.۵ درصد رسیده است/دولت پول و سرمایه زیادی ندارد که اشتباه کند

۱۳۹۵/۰۸/۲۵ - ۱۳:۰۹:۰۵
کد خبر: ۴۸۲۹۸۶
رشد اقتصادی کشوربه مثبت ۴.۵ درصد رسیده است/دولت پول و سرمایه زیادی ندارد که اشتباه کند
قائم مقام وزیرکشور گفت: دولت پول و سرمایه زیادی ندارد که اشتباه کند یا عده ای با آن پورشه وارد کنند و ویلا در خارج از کشور بسازند .

به گزارش خبرگزاری برنا ازلرستان ،معاون سیاسی وزیر کشور با بیان اینکه  امروز مجموع درآمدهای دولت از محل فروش نفت، مالیات  با هزینه های کشور هم خوانی نداردتاکید کرد:در سال هایی که نفت کشور با بشکه ای ۱۴۰ دلار فروخته می شد به اندازه امروز که نفت بشکه ای ۳۸ دلار فروخته می شود، دولت برای خودش تعهد ایجاد نکرده بود به نحوی که امروز ما شاهدیم درآمدهای دولت از هزینه های دولت کمتر است.

محمد حسین مقیمی  که صبح  امروز  در جلسه شورای اداری استان لرستان سخن می گفت با بیان این مطلب افزود: دولت در بخش های مختلف از جمله اجرای آبیاری تحت فشار، حمایت از صنایع، افزایش حقوق ها تعهدات زیادی از قبل برایش ایجاد شده که خود را ملزم به اجرای آنها می داند تا تغییر شرایط اقتصادی و بهبود معیشت برای همه اقشار در جامعه ملموس باشد.

وی تصریح کرد: دولت برنامه های زیادی از قبیل آبرسانی به صنایع استان هایی مانند یزد و کرمان، استخراج و بهره برداری از میادین گازی مشترک، توسعه آبیاری تحت فشار در استان های محروم مانند سیستان و بلوچستان را در این شرایط اجرایی می کند تا مشخص شود که برنامه های اقتصادی دولت در هر شرایطی اجرا می شود.

مقیمی با بیان اینکه  بر اساس سیاستگذاری هایی که در دولتهای گذشته صورت گرفته بود رشد اقتصادی کشور منفی ۶.۷ درصد بود ولی امروز 'به مثبت ۴.۵ درصد رسیده است گفت: این کار تحول مهم اقتصادی در کشور محسوب می شود، گفت: متاسفانه  ارزش خرید پول کشور در سه چهار تا سال گذشته کاهش یافته بود ولی امروز ارزش پول کشور حدود هفت درصد رشد یافته است لذا بر این  مبنا ما در شاخص های اقتصادی ۱۱ درصد ارتقا داشته ایم.

وی اظهار داشت: همچنین برای خروج از رکود دولت ۱۲ هزار میلیارد تومان تزریق پول و سرمایه گذاری در بخش های مختلف کرده که خود نوید بخش یک جهش اقتصادی است. دراین مسیر هم باید نظارت های لازم صورت بگیرد تا در مسیر صحیح سرمایه گذاری و رونق اقتصادی هزینه شود.

مقیمی گفت:  زمانی که دولت این پول ها را برای سرمایه گذاری اختصاص می دهد، مسیر مشخصی برای عمل کردن هم در این بخش مشخص می کند نه اینکه در این شرایط بی پولی ۱۰ میلیارد دلار برای کاری اختصاص بدهیم ولی این و آن این پولها را بگیرند و در خانه خرج کنند یا با آنها پورشه وارد کنند.

وی اضافه کرد: در شرایطی که دلار هزار تومان بود و فردا سه هزار تومان شد، کارخانه های ما خوابیدند و تراز بازرگانی ما در جهان منفی شد به نحوی که حتی تا سال گذشته صادرات ما منفی بود اما سال ۹۴ اولین سالی بود که صادرات ما بر واردات پیشی گرفت و همین امر نشان می دهد، برنامه های اقتصادی دولت تاثیرات  خودش را نشان داده است.

مقیمی خاطر نشان کرد: نباید فراموش کرد که دولت تورم ۴۳ درصدی را تک رقمی کرده و رشد، اقتصادی منفی را مثبت کرده است و این مسئله نشان می دهد که دستاوردهای دولت باید به خوبی بیان شود.

وی ادامه داد: باید تلاش کنیم که با پایین آوردن نرخ تورم، بالا بردن درآمدها مانع تورم شویم تا در کنار کنترل منابع داخلی و تکیه بر دستاوردهای برجام، قطار اقتصاد بیش از پیش روی ریل خودش حرکت کند.

قائم مقام  وزیرکشور گفت:  دولت پول و سرمایه زیادی ندارد که اشتباه کند یا عده ای با آن پورشه وارد کنند و ویلا در خارج از کشور بسازند .

محمد حسین مقیمی در خاتمه  افزود: به همین منظور دولت با کار پژوهشی دقیق، علمی و بهره گیری از تجارب و دانش صاحب نظران و برجستگان اقتصادی، جلسات ویژه ای تشکیل دادند و تصمیمات جدی برای مسایل اجتماعی و اقتصادی به کار گرفت.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز