مدیرکل راه و شهرسازی قزوین تاکید کرد:

ضرورت ایجاد منظومه گردشگری در اطراف دریاچه اوان

۱۳۹۵/۰۸/۲۵ - ۱۴:۳۹:۲۳
کد خبر: ۴۸۳۰۶۰
ضرورت ایجاد منظومه گردشگری در اطراف دریاچه اوان
حامد مانی فر بر ضرورت ایجاد یک منظومه گردشگری از مجموعه روستاهای قرار گرفته در اطراف دریاچه اوان تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین، حامد مانی فر مدیرکل راه و شهرسازی قزوین در حاشیه بازدید از دریاچه اوان و قلعه حسن صباح الموت که با حضور مدیران کل و معاونین راه و شهرسازی، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قزوین انجام شد گفت: با طراحی دقیق و برنامه ریزی مناسب می توان با ایجاد یک منظومه روستایی از مجموعه روستاهای قرار گرفته در اطراف دریاچه اوان این منطقه را به حوزه گردشگری نمونه استان تبدیل کرد.

مانی فر اظهار کرد: برای بهره برداری هر چه بیشتر از ظرفیت های موجود در دریاچه اوان، باید طرحی را پیاده کرد که از توانایی و امکانات طبیعی، تاریخی و مذهبی همه روستاهای اطرف آن بهره برداری شود.

وی ادامه داد: بر همین اساس مقرر  شد طرح های هادی روستاهای اوان، وربن، زواردشت و زرآباد به صورت یک منظومه روستایی و با هدف و رویکرد گردشگری در دستور کار بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قرار گرفته و ارزش های معماری و بافت روستا با دقت نظر بیشتری بررسی و مد نظر قرار گیرد.

این مقام مسوول با بیان اینکه این منظومه در قالب یک زنجیره پیوسته برای توسعه گردشگری حائز اهمیت است افزود: ضوابط روستا باید طبق گونه شناسی و قالب سنتی تدوین شده و نظرات سودمند دهیار، مقامات روستا و ساکنین محلی نیز در تهیه و بازنگری طرح هادی روستایی مورد بررسی و کارشناسی واقع شود.

راه و شهرسازی2

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز