اطعام گسترده زائران با کمک هیئات در روز شهادت امام رضا (ع)

۱۳۹۵/۰۸/۲۵ - ۰۶:۴۷:۴۴
کد خبر: ۴۸۳۰۷۲
اطعام گسترده زائران با کمک هیئات در روز شهادت امام رضا (ع)
مدیر گردشگری و امور زائران شهرداری مشهد گفت: روز شهادت امام رضا (ع) اطعام گسترده ای با کمک هیئت ها و مجموعه های شهری به صورت نمادین پخت شله مشهدی در پایانه مسافربری امام رضا (ع) انجام می شود تا همه از سفره احسان امام همام بهره مند شوند.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، علی قناویزچی اظهار کرد: شهرداری مشهد از دو ماه قبل برای خدمت رسانی بهتر با بازبینی خدمات سال گذشته، استفاده از فرصت های جدید و نیازهایی که باید ساماندهی شوند فعالیت خود را آغاز کرده است.

 وی با بیان اینکه سال گذشته در ایام پایانی ماه صفر و حضور میلیونی زائران شاهد صحنه های زیبایی در مشهد بودیم؛ افزود: شهرداری مشهد نیز امسال آمادگی مشارکت با همه شهروندان برای میزبانی شایسته از زائران است.

وی حضور زائر در مشهد در دهه پایانی صفر با این عظمت را فرصت و دانشگاهی برای مشهدی ها دانست و گفت: هر شهروند به عنوان خادم امام رضا (ع) می تواند از این فرصت  معنوی با هر توانمندی در هر فضای فعالیتی استفاده کند.

مدیر گردشگری و امور زائران شهرداری مشهد در ادامه اظهار کرد: در مجموعه شهرداری نیز در حوزه های مختلف حمل و نقل، خدماتی، حوزه اسکان، استقبال و اطلاع رسانی وظایفی تعریف شده است.

 وی با اشاره به حضور پررنگ و چشمگیر شهروندان در آمادگی برای ارائه خدمات در زمینه های مختلف اعم از خدماتی، حمل و نقل، مالی و ..؛ اظهار کرد: سال گذشته شهرداری مشهد برای ساماندهی مشارکت مردم درخدمت رسانی به زائران طرح جهاد خدمت  را معرفی کرد که بیش از 7000 نفر از شهروندان شرکت کردند و امسال نیز این طرح ادامه دارد.

وی تصریح کرد: با توجه به استقبال بی نظیر مردم در ارائه خدمت امسال شهرداری مشهد برنامه های خود را زودتر آغاز کرد و برای ساماندهی بهتر این خدمات مناطق، محلات، نیروهای مردمی و اسیب ها را شناسایی کرد.

قناویزچی در ادامه با اشاره به طرح " خادمان افتخاری رضوی" بیان کرد: افراد با هر شرایطی در هر شهری از سه درگاه، وب‌سایت tourism.mashhad.ir  ،  ارسال عدد 8 به سامانه پیامکی  1000188 و تلفن ملی 096308  ثبت نام کنند.

وی تصریح کرد: با گذشت  10  روز از شروع ثبت نام مردم به طور چشمگیر بیش از 25 هزار نفر برای ارائه انواع خدمات اعم از نقدی، خدمت رسانی، پتو، البسه، مواد غذایی و.. اعلام آمادگی کرده اند.

 وی با بیان اینکه هر شهروند با هر شرایط خدمتی می تواند در این طرح شرکت کند؛ عنوان کرد: تا کنون در حوزه های مختلفی تعدادی از پزشکان، پرستاران، کسبه در این طرح خدمت کرده اند.

مدیر گردشگری و امور زائران شهرداری مشهد اظهار کرد: فراخان طرح " خادمان افتخاری رضوی" از حدود یک هفته گذشته در قالب اکران های شهری شروع شده است و تا ایام پایانی ماه صفر ادامه دارد.

 وی با بیان اینکه افراد در حوزه هایی که اعلام آمادگی دارند در قالب سه روز کاری تقسیم بندی می شوند؛ افزود: این افراد در محورهای تردد زائر خدمت رسانی می کنند.

 وی گفت: یکی از شاخصه های شهرداری مشهد بهره گیری از ظرفیت های اجتماعی و مردمی و ساماندهی این ظرفیت ها است به همین منظور با اطلاع رسانی سعی در ساماندهی این حرکت مردمی شدیم.

 قناویزچی با بیان اینکه در سال گذشته هیچ گونه آموزش و تدارک قبلی برای پذیرایی از زائران در این دهه نداشتیم؛ اظهار کرد: امسال در 9 سرفصل برای افراد خدمت رسان آموزش در نظر گرفته شده است.

وی تصریح کرد: افراد برای ارائه خدمت به زائران بستگی به نوع خدمت ، کمک های اولیه، بهداشت، ماساژ درمانی و ... دوره های توجیهی و آموزش را گذرانده؛ گواهی دریافت می کنند و با آرم و لباس مخصوص در محل خدمت حاضر می شوند.

 

وی افزود: هدف از این کار آمادگی و خدمت رسانی بهتر به زائران است.

 قناویزچی با بیان اینکه زائران از 5 مسیر اصلی محور نیشابور، کلات، قوچان، سرخس، طرقبه و شاندیز وارد شهر مشهد می شوند؛ افزود: در این محورها ایستگاههای استقبال از زائران پیاده در نظر گرفته شده.

 وی با اشاره به محور نیشابور و قوچان گفت: هر کدام از محورها ظرفیت خاصی دارند  مانند محور نیشابر که پیش بینی حضور بیش از 100 هزار زائر است به همین منظور در این ایستگاه با فضای وسیع حداکثر خدمات ارائه می شود.

وی بیان کرد: وظیفه شهرداری است تا با ساماندهی افراد، آنان با آمادگی بهتر با وقت و هزینه ای هدفمند خدمت عالی را انجام دهند.

مدیر گردشگری و امور زائران شهرداری مشهد اظهار کرد: مراکز اسکان اضطراری نیز برای زائران در نظر گرفته شده که در صورت لزوم در اختیار زائران قرار داده می شود.

وی با بیان اینکه سال گذشته حدود 40 هزار زائر در منازل شخص توسط مردم اسکان داده شدند؛ افزود: امسال با حداقل استانداردهای در نظر گرفته شده برای در اختیار گذاشتن منازل شخصی به زائران از افراد خواسته شده که از قبل اعلام آمادگی کنند.

وی با اشاره به هماهنگی در حوزه های مختلف شهری گفت: یک تعداد اتوبوس ها برای زائرانی که در مسیرها دچار سرما شده اند در نظر گرفته شده همچنین تعدادی از شهروندان وسیله نقلیه خود را برای زائران در راه مانده در اختیار ما قرار داده اند.

 وی بیان کرد: با توجه به اینکه بیش از 200 هزار نفر در این روزها در پایانه مسافربری امام رضا (ع) تردد دارند؛ اقدامات جامعی و کافی انجام داده است.

وی با اشاره به 6 مسیر ورودی که به حرم مطهر منتهی می شود؛ از همه مجموعه های شهری مساجد، ادارات، هیئات و ... خواست تا تمام امکانات خود را در اختیار زائران قرار دهند.

وی با اشاره به خدمت رسانی سپاه، آستان قدس رضوی، مجموعه های دیگر شهری در سال گذشته، گفت: این مجموعه ها در 80 کیلومتر دورتر از محدوده شهری در مسیرهای ورودی مشهد به زائران خدمت رسانی می کردند.

قناویزچی با بیان اینکه بسیاری از مجموعه ها اعم از داخل استان و غیر استانی تقاضای خدمت رسانی به زائران را داشته اند؛ افزود: شهرداری مشهد ضمن استقبال اعلام امادگی برای افراد متقاضی برای خدمت رسانی دارد.

 وی بیان کرد: برای متعادل بودن خدمات در همه ایستگاه ها از مردم خواسته شده تا در صورت ارائه هر نوع خدمتی با تماس با ما در مکان های مورد نیاز خدمت رسانی شود.

وی اظهار کرد: در یک حرکت زیبا روز شهادت امام رضا (ع) اطعام گسترده ای با کمک هیئت ها و مجموعه های شهری به صورت نمادین شله مشهدی در پایانه مسافربری امام رضا (ع) پخت شود تا همه از سفره احسان امام همام بهره مند شوند.

 وی گفت: با توجه به حجم زیاد وسایل نقلیه در روزهای پایانی صفر برای جلوگیری از بروز تصادفات زائران از سمت مقابل خودروها حرکت کنند.

 قناویزچی در ادامه با اشاره به اعلام آمادگی هزار و 438  خودور از اتحادیه آژانس ها و تا کسی تلفنی  گفت: این خودورها در به صورت صلواتی خدمت رسانی می کنند.

وی ضمن تشکر از شهروندان گفت: بسیاری از خانم ها در مساجد، محلات  با بافت  کلاه، شال گردن و دستکش، به استقبال از زائران پیاده می روند.

وی در خصوص نظافت گفت: علاوه بر پیش بینی حوزه خدمات شهری برای نظافت تدارک لازم نیز بعد از تمام شدن عزاداری  انجام شده که با مشارکت مردم در محل ها پاکسازی انجام  می شود.

 

نظر شما