استاندار خراسان‌جنوبی:

دلالان مهم‌ترین مشکلات کشاورزان و دامداران خراسان‌جنوبی

۱۳۹۵/۰۸/۲۶ - ۰۸:۲۴:۲۹
کد خبر: ۴۸۳۲۱۴
دلالان مهم‌ترین مشکلات کشاورزان و دامداران خراسان‌جنوبی
استاندار خراسان‌جنوبی یکی از مهم‌ترین مشکلات کشاورزان و دامداران استان را دلال بازی های این حوزه دانست و گفت: باید دست واسطه‌ها را از این حوزه کوتاه کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا، سید علی اکبر پرویزی عصرگذشته (26 آبان) در بازدید از مزارع زرشک شهرستان بیرجند اظهار کرد: دولت در سال اقتصاد مقاومتی تکالیف زیادی برای دستگاه‌ها تعیین کرده که بخشی از آن در بخش جهاد کشاورزی است.

وی، کمک به سیستم‌های آبیاری نوین، بالابردن کیفیت محصول، ممنوعیت واردات و صادرات را از جمله راهبردهای بخش کشاورزی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی عنوان کرد و گفت: امسال اعتبارات خوبی برای این حوزه دیده شد، اما ما به سهمیه استان تنها اکتفا نمی‌کنیم.

استاندار خراسان‌جنوبی با اشاره به نقش مهم بخش کشاورزی، افزود: دولت برای شبکه‌های آبیاری نوین و انتقال آب در بخش کشاورزی هر منابعی که نیاز باشد را تامین خواهد کرد.

پرویزی با بیان اینکه زمینه‌های اجتماعی تا حدودی برای اجرای سیستم‌های نوین آبیاری فراهم شده است، افزود: امیدواریم سایر مسائل حاشیه‌ای نیز از جمله آب، برق، بازاریابی و فروش محصولات کشاورزی حل شود.

وی یکی از مهم‌ترین مشکلات کشاورزان و دامداران استان را دلال بازی‌های این حوزه دانست و گفت: اگر این امکان فراهم شود که کشاورزان بتواند در زمان مناسب محصول خود را برداشت و نگهداری کرده و در زمان مناسب به بازار عرضه کنند سبب ایجاد درآمد پایدار برای آن‌ها خواهد شد.

استاندار خراسان‌جنوبی ادامه داد: در حال حاضر به دلیل اینکه کشاورزان مکان مناسبی برای نگهداری محصول خود ندارند، ناچار هستند محصول خود را به نصف قیمت به فروش برسانند.

پرویزی با اشاره به تخصیص ۱۰ درصد اعتبارات صندوق توسعه ملی به بخش کشاورزی و صنعت، یادآورشد: ستاد اقتصاد مقاومتی و هیئت امنای صندوق سهمیه‌ای مخصوص استان‌های محروم و کم برخوردار در نظر گرفته که تلاش می‌کنیم حداکثر این اعتبارات را جذب کنیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز