مدیر کل آموزش و پرورش لرستان:

وجود یک هزار و ۲۴۳ کتابخانه مستقل در مدارس استان/ رشد کتاب‌خوانی شرط نخست توسعه فرهنگی کشور است

۱۳۹۵/۰۸/۲۶ - ۰۹:۰۴:۵۱
کد خبر: ۴۸۳۲۳۱
وجود یک هزار و ۲۴۳ کتابخانه مستقل در مدارس استان/ رشد کتاب‌خوانی شرط نخست توسعه فرهنگی کشور است
مدیر کل آموزش و پرورش لرستان با تبریک هفته کتاب و کتابخوانی به وجود یک هزار و 243 کتابخانه مستقل در مدارس استان اشاره کرد و گفت : رشد کتاب‌خوانی شرط نخست توسعه فرهنگی کشور است .دکترگودرز کریمی فر افزود : هیچ ملتی بدون توجه کتاب و کتاب‌خوانی به شاخص‌های توسعه دست نمی یابد .

به گزارش  خبرگزاری برنا از لرستان ؛ وی به یک میلیون و 452 هزار و 298 جلد کتاب  در کتابخانه های مستقل مدارس اشاره کردو گفت : جامعه ای که می‌خواهد آزاد و آگاه زندگی کند، حتما باید به پدیده کتاب با چشم دیگری بنگرد. کریمی فر ادامه داد :  در چنین جامعه ای هرگاه وفاقی مبتنی بر رشد و توسعه بخواهد شکل بگیرد، می‌باید کتاب به عنوان یک عنصر اصلی و تأثیرگذار در آن مطرح باشد و والاترین جایگاه را از آن خود سازد؛ به گونه ای که هیچ کس عذری برای کتاب نخواندن نداشته باشد زیرا کتاب یکی از راه های کسب دانایی، توانایی و موفقیت است و آدمی را در فهم و درک درست مدد می‌رساند.

وی  تعداد کتابخانه های کلاسی دوره ابتدایی را سه هزار و 168 قفسه   اعلام کرد و افزود: در این قفسه ها  نیز 513 هزار و 207 جلد کتاب وجود دارد که متناسب با سن و سال دانش آموزان تهیه شده اند.

کریمی فر بر این نکته تاکید کرد که دانش بشری، همواره در دسترس همه کسانی است که توانایی خواندن کتاب را دارندو افزود :  کلید گذر از زندان محدودیت و ورود به دنیایی گسترده و ژرف،  تملک کتاب‌ها و بهره‌وری از آن‌هاست. وی در ادامه تصریح کرد :  اگر بتوان مردم را با کتاب و کتاب‌خوانی تشویق و ترغیب کرد ، می‌توان به توسعه و پیشرفت کشور امیدوار بود. مدیر کل آموزش و پرورش لرستان تصریح کرد :  باید عادت به مطالعه در همه تفکرات و اندیشه‌ها و دل‌ها همگانی شود و شور، شوق و عشق به کتاب و کتاب‌خوانی در جامعه استمرار داشته باشد.

وی به نقش آموزش و پرورش در توسعه فرهنگ مطالعه و کتابخوانی هم اشاره کرد و افزود : باید در مدارس ، دانش آموزان  را به کتاب خوانی عادت دهیم تا به مرور زمان با تولید یک جامعه کتاب‌خوان، تأثیر آن را در توسعه فرهنگ جامعه شاهد باشیم.

کریمی فر در پایان سخنان خود به برنامه های آموزش و پرورش در هفته کتاب و کتابخوانی اشاره کردو گفت : برنامه هایی در این هفته تدارک دیده شده تا فرهنگ مطالعه به عنوان یک فرهنگ عمومی در مدارس نهادینه شود . 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز