استاندار قزوین:

دولت در راستای تحقق اقتصادمقاومتی تلاش می کند

۱۳۹۵/۰۸/۲۶ - ۱۰:۴۲:۱۰
کد خبر: ۴۸۳۲۹۷
دولت در راستای تحقق اقتصادمقاومتی تلاش می کند
فریدون همتی گفت: دولت با رفع مشکلات تولید و تقویت فضای کسب و کار در راستای تحقق اقتصادمقاومتی تلاش می کند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین، فریدون همتی استاندار قزوین در سیزدهمین جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان که در سالن باغستان سازمان جهادکشاورزی برگزار شد با بیان این مطلب افزود: حل مشکلات واحدهای تولیدی کشاورزی و صنعتی از موارد مهمی است که باید بر اساس قانون و در حداقل زمان ممکن و به دور از هرگونه سهل انگاری و یا سختگیری انجام شود.

همتی در ادامه با بیان اینکه قزوین در زمینه صنعت و کشاورزی ظرفیت مطلوبی دارد تصریح کرد: برای توسعه تولید و رونق اقتصادی در استان بستر مناسبی فراهم شده است و با توجه به نقش سازنده و مهم تولیدکنندگان در اقتصاد و بهبود وضعیت تولید به عنوان نماینده دولت باید تمام تلاش خود را جهت رفع مشکلات موجود به کار گیریم.

وی با تاکید بر ضرورت اتکا به ظرفیت های داخلی بیان کرد: اتکا به تولید داخلی و کاهش واردات یکی از مصادیق جدی اجرای سیاست‌ های اقتصادمقاومتی است که این مهم باید در اولویت برنامه های ما قرار گیرد.

نماینده عالی دولت در استان اضافه کرد: با تشکیل نشست های مستمر و متعدد ستاد تسهیل تلاش کرده ایم تا مشکل واحدهای تولیدی مرتفع شود و در این راستا با پرداخت تسهیلات بهین یاب گام موثری در مسیر بهبود فضای کسب و کار برداشته ایم.

همتی گفت: جهادکشاورزی باید گزارشی از عملکرد خود به ستاد تسهیل ارائه داده و برای حل مشکل تولیدکنندگان و دستگاه های اجرایی هر چه سریع تر به آنها اطلاع رسانی شود.

وی بر کارآمد شدن نظام اداری تاکید کرد و افزود: نباید در اجرای طرح ها و انجام کارها مراجعه کنندگان را  معطل کنیم بلکه با دلسوزی تلاش کنیم تا ضمن ایجاد شرایط مناسب زمینه آرامش خاطر تولیدکنندگان به عنوان جهادگران عرصه کار و تلاش فراهم شود.

استاندار قزوین اذعان کرد: با تلاش در راستای رونق تولید و تقویت فضای کسب و کار نیروهای بیکار شده مجددا مشغول به کار شده و مشکل بیکاری تا حدود زیادی حل خواهد شد.

همتی با بیان اینکه برای آسایش مردم همه باید به مسوولیت اجتماعی خود توجه داشته باشند گفت: تولیدکنندگان نیز با رعایت قوانین و انضباط قانونی باید حقوق دولت را رعایت کنند.

وی ادامه داد: رفع مشکل واحدهای تولیدی راکد نیز از برنامه های مهم دولت یازدهم است که در استان نیز به طور جدی در این راستا تلاش خواهیم کرد.

نماینده عالی دولت در قزوین تلاش برای احیای واحدهای راکد را گامی مهم در راستای جلوگیری از زیان دهی این واحدها برشمرد و افزود: این کار علاوه بر جلوگیری از زیان دهی، در رفع مشکل بیکاری که مهمترین مسئله استان است نقش تاثیرگذاری ایفا خواهد کرد.

همتی خاطرنشان کرد: در حال حاضر هیچ مسئله ای مهم تر از رسیدگی به واحدهای تولیدی وجودندارد چراکه این مهم با اشتغال، تولید، رونق اقتصادی و خودکفایی جامعه همراه بوده که از همه دستگاه های اجرایی استان می خواهیم نهایت اهتمام و تلاش خود را برای رفع موانع تولید به کار گیرند.

نظر شما