معاون بانوان استانداری قزوین:

عدم تعامل والدین با فرزندان باید آسیب شناسی شود

۱۳۹۵/۰۸/۲۶ - ۱۰:۵۹:۰۷
کد خبر: ۴۸۳۳۱۷
عدم تعامل والدین با فرزندان باید آسیب شناسی شود
مریم بیدخام گفت: عدم تعامل والدین با فرزندان بویژه در حوزه انتقال باورهای دینی نیازمند آسیب شناسی است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین، مریم بیدخام معاون بانوان استانداری قزوین در کارگروه تخصصی تعمیق باورهای دینی و اقتصادمقاومتی که در سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد اظهار کرد: در زمینه تعمیق باورهای دینی کاستی وجود نداشته و فقط باید در این زمینه آسیب شناسی صورت گیرد.

بیدخام با طرح این سوال که چرا ارتباط فرزندان با خانواده ها کاهش پیدا کرده است تصریح کرد: در بیشتر جوامع باورهای دینی به عنوان یک ارزش محسوب می شود و التزام عملی به اعتقادات دینی و باورهای مذهبی مهمترین عامل بازدارنده و راهکاری برای مقابله با ناهنجاری های اجتماعی است.

وی تنها راهکار مقابله و مواجهه با آسیب های اجتماعی و تبعات آن را توجه، تمسک و تحکیم اعتقادات و باورهای دینی در آحاد جامعه دانست.

معاون بانوان استانداری قزوین افزود: فردگرایی افراطی نیز یکی دیگر از آسیب هاست که افراد نمی توانند با یکدیگر تعامل داشته باشند و به همین دلیل هم شادی در خانواده ها کاهش یافته است.

بیدخام ادامه داد: یکی از راهکارها در این زمینه جذب فرزندان به نماز و آسیب شناسی دینی است به عنوان مثال والدین باید در هنگام اقامه اذان فرزندانشان را به انجام فریضه نماز دعوت نمایند.

وی در خصوص نخستین کنگره ملی زنان موفق ایران نیز گفت: این کنگره با هدف بهره مندی جامعه از سرمایه انسانی زنان در فرآیند توسعه پایدار و متوازن ویژه مدیران زن دستگاه های اجرایی کشور، صاحبنظران و زنان موفق ایران به همت مرکز همایش های بین المللی توسعه 21دی ماه 95 در سالن اجلاس سران تهران برگزار می شود.

این مقام مسوول در خصوص اقتصادمقاومتی هم عنوان کرد: عملیاتی شدن اقتصادمقاومتی تنها برعهده دولت نیست ولی دولت نقشی تعیین کننده در این زمینه دارد.

بیدخام ابراز کرد: دولت باید علاوه بر اینکه فعالیت های اقتصادی خود را مطابق با الگوهای اقتصادمقاومتی ساماندهی کند مردم را نیز به حرکت در این مسیر ترغیب و تشویق نماید.

وی توضیح داد: دولت می تواند با سیاست های اقتصادی، سرمایه داران را به سرمایه گذاری در تولید ترغیب کرده و مصرف کنندگان را به سمت اصلاح الگوی مصرف سوق دهد.

معاون بانوان استانداری قزوین ابراز کرد: مردم نیز در تحقق اقتصادمقاومتی کمتر از دولت نقش ندارند و در سال جاری که به دنبال تحقق اقتصادمقاومتی هستیم باید همدلی و همزبانی دولت و ملت را به اوج خود رسانده و با اعتماد و خیرخواهی متقابل شاهد همکاری خوبی میان این دو رکن اساسی در کشور باشیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز