معاون استاندار:

در چهار شهر قزوین تصفیه خانه احداث می شود

۱۳۹۵/۰۸/۲۶ - ۱۱:۳۳:۴۷
کد خبر: ۴۸۳۳۵۶
در چهار شهر قزوین تصفیه خانه احداث می شود
علی فرخزاد گفت: با توجه به اقدامات صورت گرفته احداث تصفیه خانه در چهار شهر شال، ضیاآباد، آوج و اسفرورین در دستور کار قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین، علی فرخزاد معاون عمرانی استاندار در جلسه سرمایه گذاری در حوزه تصفیه خانه های استان اظهار کرد: با دستور استاندار قزوین در جلسه شهرداران باید برای احداث تصفیه خانه در چهار شهر شال، اسفرورین، ضیاآباد و آوج که در زمینه توسعه شبکه فاضلاب از پیشرفت کافی برخوردار بودند اقدام شود.

فرخزاد ادامه داد: طبق مصوبات جلسات قبل مقرر شده بود سرمایه گذاری برای تکمیل شبکه فاضلاب این شهرها و احداث تصفیه خانه بر عهده شهرداری ها قرار گیرد و در مقابل بهره برداری از پساب های این تصفیه خانه ها طی 20 تا 30سال در اختیار شهرداری های شهرهای مذکور باشد.

وی افزود: امیدواریم گام های نخست این زمینه در شهرهای پیشرو در تکمیل شبکه فاضلاب برداشته شود و برای سایر شهرهای استان نیز در زمینه احداث تصفیه خانه ها کارهای لازم صورت گیرد.

معاون عمرانی استاندار با بیان اینکه احداث شبکه فاضلاب در شهر شال 43کیلومتر، در شهر اسفرورین 20کیلومتر و در شهر ضیاآباد 22کیلومتر انجام شده است عنوان کرد: باید این طرح را به همین کندی و در حالت انتظار برای تخصیص اعتبار پیش برد و یا در قالب طرح تخصیص اعتبار و خرید محصول اقدام کرده و یا برای تکمیل خطوط شبکه توسط سرمایه گذار و واگذاری آن به بهره برداران برنامه ریزی کرد.

فرخزاد اضافه کرد: اگر شرکت آب و فاضلاب استان توان تکمیل شبکه فاضلاب شهرها را دارد اقدام کند در غیر این صورت تکمیل و بهره برداری از این شبکه طبق دستور استاندار به شهرداران این شهرها واگذار خواهد شد.

احمد هجرانی فر مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان قزوین نیز در این جلسه گفت: شرکت آب و فاضلاب در هشت سال گذشته به احداث و تکمیل شبکه فاضلاب در شهرهای اسفرورین، ضیاآباد، آبگرم و شال اقدام کرده و 50درصد هزینه های طرح توسط این شرکت پرداخت شده است.

هجرانی فر افزود: امروزه اجرای این طرح به اعتباری به میزان سه برابر قیمت انجام شده در مدت گذشته نیازمند است و امیدواریم با همکاری مسوولان از استهلاک منابع به کار رفته در این طرح جلوگیری شود.

وی ادامه داد: ما آماده هستیم در چهارچوب قراردادهای بیع متقابل برای احداث تصفیه خانه و تکمیل شبکه فاضلاب در شهرهای استان و بهره گیری از پساب های این تصفیه خانه ها تصمیم گیری لازم را اتخاذ کنیم.

این مقام مسوول با اشاره به هزینه بالای تامین آب شرب بیان کرد: وضعیت تامین آب در مصارف مختلف هر سال وخیم تر می شود و این درحالیست که تکمیل شبکه فاضلاب و بهره گیری از تصفیه خانه ها در تامین آب برای بخش های کشاورزی و صنایع از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز