تاکید معاون استاندار بر توجه بیشتر به حوزه جوانان؛

نزدیک به ۱۰ هزار میلیارد ریال اعتبار برای اشتغال داریم

۱۳۹۵/۰۸/۲۷ - ۰۹:۵۵:۱۲
کد خبر: ۴۸۳۶۶۸
نزدیک به ۱۰ هزار میلیارد ریال اعتبار برای اشتغال داریم
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری خراسان شمالی با تاکید بر توجه بیشتر به حوزه جوانان در اداره کل ورزش و جوانان استان گفت: نزدیک به ۱۰ هزار میلیارد ریال اعتبار بدون منابع و مصارف برای توسعه اشتغال این استان وجود دارد که چند سال است در بانک ها رسوب کرده و نیازمند ارایه طرح است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا ، محمود دلپسند در مراسم تکریم سرپرست و معارفه مدیرکل اداره ورزش و جوانان استان اظهار داشت: جوانان نیازهای گسترده ای دارند که باید برای همه آن ها برنامه ریزی و تلاش شود و نباید توجه به این حوزه در وزارت ورزش و جوانان به علت توجه بیشتر به حوزه ورزش، مغفول واقع شود.

وی ازدواج و اشتغال جوانان را از مهمترین مسایل آنان عنوان کرد و در این خصوص یادآورد شد: براساس نتایج آمارگیری نیروی کار مرکز آمار ایران در تابستان سال 95 نسبت به مدت مشابه سال 94 نرخ مشارکت اقتصادی استان خراسان شمالی با رشد 3و4 دهم درصدی مواجه بوده است و نرخ بیکاری استان نیز در تابستان امسال 7و9 دهم درصد بود که 3 درصد از متوسط کشوری پایین تر است و این نرخ نیز در استان نسبت به مدت مشابه پارسال 1و4 دهم درصد کاهش داشته است.

دلپسند در بخش دیدگر سخنانش به نیاز کشور و جامعه به ورزش قهرمانی به عنوان الگو و قوه محرکه ای برای ورزش همگانی و عمومی اشاره کرد و گفت: جامعه ما در هم در حوزه ورزش قهرمانی و هم در ورزش همگانی جامعه آماری زیادی دارد که باید برای آن ها برنامه ریزی و کار جدی انجام شود.

به گفته وی یکی از مهمترین وظایف اداره کل ورزش و جوانان استان تلاش برای واگذاری پروژه های عمرانی این اداره کل در حوزه ورزش به بخش خصوصی و تکمیل طرح های نیمه تمام است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری خراسان شمالی در اینباره تصریح کرد: اداره کل ورزش و جوانان باید خودش را از تصدی گری رها کند و سطح و نگاه مدیریتی اش را عمیق و بلند تر از اداره اماکن و سالن های ورزشی قرار دهد.

توجه ویژه به ورزش های بومی محلی بخش دیگری از سخنان دلپسند بود که در مراسم معارفه مدیرکل اداره ورزش و جوانان و در حضور معاون حقوقی، امور مجلس و هماهنگی امور استان های وزارت ورزش و جوانان به آن تاکید کرد.

وی دراین خصوص اظهار داشت: باید همه ورزش های بومی محلی استان شناسایی، مستندسازی، حفظ و آموزش داده شوند و برای ثبت ملی و جهانی آن ها تلاش شود.

معاون حقوقی، امور مجلس و هماهنگی امور استان های وزارت ورزش و جوانان نیز در این مراسم از غفلت مسئولان دولت قبل نسبت به حوزه جوانان و توجه به نیازهای اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی آنان گلایه کرد و از توجه ویژه مسئولان دولت اعتدال در وزارت ورزش و جوانان به این حوزه خبر داد.

امیررضا خادم حوزه جوانان را به علت مغفول واقع شدن در دولت قبل، نیازمند برنامه ریزی و هماهنگی های بین دستگاهی بیشتری عنوان کرد و گفت: از مدیرکل جدید ورزش و جوانان خراسان شمالی هم انتظار داریم توجه به توسعه اشتغال، ازدواج، مسکن و اموزش جوانان و گسترش سمن های جوانان را در اولویت کارهای خود قرار دهد.

وی در اداره به حوزه ورزش نیز اشاره و بر واگذاری پروژه های نیمه تمام این حوزه به بخش خصوصی تاکید کرد.

به گفته خادم در حال حاضر حدود 1500 پروژه نیمه تمام در حوزه ورزش کشور وجود دارد که تکمیل آن ها نیازمند 80 هزار میلیارد ریال اعتبار است با اعتبارات دولتی تا 30 سال آینده هم به تکمیل نخواهند شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز