هم‌زمان با هفته کتاب و کتاب‌خوانی

ردپای یار مهربان در مراکز کانون آذربایجان‌غربی

۱۳۹۵/۰۸/۲۷ - ۱۲:۲۹:۳۷
کد خبر: ۴۸۳۷۷۴
ردپای یار مهربان در مراکز کانون آذربایجان‌غربی
مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان در هفته کتاب و کتاب‌خوانی ویژه‌برنامه‌های متنوعی را در قالب فعالیت‌های مختلف فرهنگی، هنری و ادبی اجرا می‌کنند.

به گزارش برنا آذربایجان‌غربی،به مناسبت هفته کتاب و کتاب‌خوانی مراکز فرهنگی و هنری کانون استان با هدف ترویج فرهنگ و کتاب‌خوانی و ایجاد علاقه و اشتیاق به مطالعه اقدام به برگزاری ویژه‌برنامه‌های متنوعی کرده‌اند.  

برگزاری کارگاه داستان، قصه‌گویی در مدرسه دخترانه شهید پرهیزی و تقدیر از هستی حسن‌زاده عضو کتاب‌خوان کانون شماره 1 ارومیه از فعالیت‌های این مرکز فرهنگی و هنری در هفته کتاب و کتاب‌خوانی است.

هفته کتاب و کتاب‌خوانی در کانون شماره 2 ارومیه با اجرای برنامه‌هایی از قبیل: بازدید از چاپخانه اجاقیان ارومیه و آشنایی با مراحل برش کاغذ، چاپ، صحافی کتاب و انواع دستگاه‌های چاپ، نمایش فیلم‌های کانون و زیبانویسی نتایج کتاب‌های خوانده شده توسط اعضا رنگ دیگری به خود گرفت.

نشست اعضا نوجوان با عنوان« نوجوانی با کتاب» با حضور ناشر، نویسنده و منتقد کتاب محمد صبح‌دل در کانون شماره 3 ارومیه، اهداء کتاب به اعضا فراگیر در مدرسه رحمت و برگزاری کارگاه‌های مختلف با موضوع کتاب به مناسبت هفته کتاب‌ و کتاب‌خوانی در این مرکز فرهنگی و هنری انجام شد.

اجرای مسابقه« مار و پله» با محتوای کتاب برای دانش آموزان مدرسه علم و ادب، تقدیر از اعضا کتاب‌خوان و برپایی نمایشگاه کتاب بخشی را در برنامه‌های هفته کتاب و کتاب‌خوانی مجتمع شهید رسول فرخی ارومیه به خود اختصاص داد.

دیدار کارکنان کانون، کتابخانه‌های عمومی و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی با حجت‌الاسلام محمد ابراهیمی امام جمعه شهرستان چایپاره، بازدید از کتابخانه عمومی شهید مفتح و آشنایی با کتاب‌های مرجع و چیدمان کتاب‌ها از نظر موضوعی، برگزاری جلسات نقد کتاب و تقدیر از اعضا کتاب‌خوان کانون با حضور مسؤولین اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و کتابخانه عمومی چایپاره بخشی از فعالیت‌های مرکز فرهنگی و هنری این شهرستان در هفته کتاب و کتاب‌خوانی است.  

برگزاری نشست تخصصی با نویسنده و پژوهشگر خویی منیره حاجی حسینلو، بازدید از کتابخانه عمومی طوبی و شرکت در مسابقه نقاشی، نشست صمیمی اعضا با عضو نوجوان و فعال کارگاه ادبی و تقدیر از اعضا کتاب‌خوان به مناسبت این هفته در مرکز فرهنگی و هنری خوی انجام شد.

بخشی از برنامه‌های کانون شماره 2 مهاباد به برپایی کارگاه ساخت تصاویر و کتاب برجسته و اهداء به کودکان کم‌بینا و نابینای مدرسه باغچه‌بان، بازدید مدارس روستایی و شرکت در کارگاه‌ها و آشنایی با نجوم و قصه‌گویی اختصاص داشت.

اجرای برنامه« صید عنوان های کتاب» برای دانش‌آموزان مدرسه طوسی و حکیم سنایی، حضور مربیان در مدارس 17 شهریور و بوعلی سینا و پخش فیلم‌های کانون، معرفی کتاب و اجرای مسابقه از برنامه های کانون شاهین‌دژ به مناسبت این هفته است.

برگزاری نشست با حضور نویسنده و شاعر رقیه محرری، بازدید از کتابخانه‌عمومی شهداء تازه‌شهر، برگزاری کارگاه‌های خوشنویسی و تصویرگری کتاب، معرفی شهریار رحیم‌زاده کتابدار کتابخانه عمومی و اجرای مسابقات مختلف در برنامه‌های هفته کتاب و کتاب‌خوانی کانون تازه‌شهر جای گرفت.

در مرکز فرهنگی و هنری پیرانشهر نیز اعضا نوجوان از کارگاه چاپ و صحافی« زانست» این شهرستان بازدید کردند.

اهداء کتاب به مدرسه امیرکبیر روستای نصیرکندی، برگزاری مسابقه نقاشی با موضوع کتاب و کتاب‌خوانی و انجام فعالیت‌های فرهنگی و هنری برای اعضا و دانش‌آموزان مدارس از برنامه‌های چشمگیر کانون میاندوآب در این ایام است.

در کانون سردشت با اجرای فعالیت کاردستی شخصیت‌های کتاب کاغذی شده و دانش‌آموزان با استفاده از این شخصیت‌های کاغذی برخی کتاب‌ها را مانند « بازی مدادها» روخوانی کردند.

حضور سه نویسنده کودک و نوجوان در نشست اعضا نوجوان کانون اشنویه، قصه‌گویی عضو کتاب‌خوان مرکز، اجرای برنامه نقاشی همگانی، کاردستی و اهدای جوایز، ساخت شخصیت‌های کتاب در قالب کاردستی و اجرای مسابقات مختلف، بخشی از برنامه‌های مرکز فرهنگی و هنری این شهرستان در هفته کتاب و کتاب‌خوانی است.

برگزاری نمایشگاه کتاب و عرضه محصولات فرهنگی کانون با همکاری دانشگاه پیام‌نور پلدشت و بازدید شهلا تاجفر مدیرکل دفتر امور خانواده و بانوان استانداری و اکبر عبداله‌نژاد فرماندار این شهرستان و برپایی غرفه روخوانی و معرفی کتاب توسط کانون در این نمایشگاه، برگزاری جلسات نقد و بررسی کتاب برای اعضا در کتابخانه عمومی شهید مدرس و قصه‌گویی در مدارس نیز بخشی را در برنامه‌های هفته کتاب و کتاب‌خوانی کانون پلدشت به خود اختصاص داد. 

از فعالیت‌های کانون بوکان در هفته کتاب و کتاب خوانی می‌توان به برگزاری همایش‌« کودک انقلابی» با مسئولیت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و بهزیستی در کانون و اهدای جوایز به شرکت‌کنندگان، بازدید مدارس و قصه‌گویی مربیان برای دانش‌آموزان و اعضا و اجرای مسابقات فرهنگی و اهدای جوایز اشاره کرد.

ساخت فیلم پویانمایی از کتاب« قلقلی» با همین نام توسط اعضا کارگاه پویانمایی، نشست اعضا نوجوان با نویسنده و محقق شوطی محمد امراه‌زاده و قصه‌گویی مربی کانون در کتابخانه عمومی امیرکبیر از برنامه‌های کانون شوط در هفته کتاب و کتاب‌خوانی است.

بخشی از برنامه‌های هفته کتاب و کتاب‌خوانی کانون تکاب به برپایی نمایشگاهی از کتاب‌های کانون و بازدید ایرج ثقفی فرماندار و یحیی علی‌پناه رئیس آموزش و پرورش این شهرستان از نمایشگاه، برگزاری همایش کتاب‌خوانی و قصه‌گویی با همکاری کتابخانه عمومی، بازدید مدارس، قصه‌گویی و شعرخوانی اختصاص داشت.

از فعالیت‌های کتابخانه‌های سیار روستایی در ارومیه می‌توان به اجرای مسابقه روخوانی کتاب از کتاب‌های« قصه زندگی» و « هدیه خوبان» برای کودکان و نوجوانان در ایستگاه‌های تحت پوشش کتابخانه سیار شماره 1 و بازدید اعضا کتابخانه سیار شماره 5 از کانون شماره 2 ارومیه، برگزاری مسابقه« بهترین جمله» و ساخت کاردستی اشاره کرد.

در شهرستان مهاباد نیز اعضا کتابخانه پستی مهاباد در هفته کتاب و کتاب‌خوانی از دبستان نبی‌اکرم بازدید کردند.

ویژه‌برنامه‌های هفته کتاب و کتاب‌خوانی هم‌زمان با سراسر کشور از 24 آبان تا 1 آذر در مراکز فرهنگی و هنری کانون استان آذربایجان‌غربی برگزار می‌شود.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز