مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان لرستان خبرداد:

اولین آموزشگاه آزاد ساخت طلا،نقره و جواهردر استان افتتاح شد

۱۳۹۵/۰۸/۲۷ - ۱۳:۰۶:۰۲
کد خبر: ۴۸۳۷۹۸
اولین آموزشگاه آزاد ساخت طلا،نقره و جواهردر استان افتتاح شد
مراسم افتتاحیه اولین آموزشگاه آزاد ساخت طلا،نقره و جواهر با حضور مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای وتعدادی از مدیران کل استان لرستان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از لرستان، مراسم افتتاحیه اولین آموزشگاه آزاد ساخت طلا،نقره و جواهر  با حضور مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای وتعدادی از مدیران کل استان لرستان برگزار شد.

رحمن قلاوند مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان لرستان گفت: در راستای واگذاری تصدیها به بخش غیردولتی این آموزشگاه افتتاح و آماده ارائه آموزشهایی در رشته های ذوب کار فلزات قیمتی، ریخته گری فلزات قیمتی، مدلساز فلزات قیمتی، مخراجکاری، جواهرسازی، تراش سنگهای قیمتی، آبکاری فلزات قیمتی و سندپلاست، فروشندگی طلا،نقره و جواهر، آموزش قلم زنی، آموزش تعمیرات فلزات قیمتی، آموزش ساخت زیورآلات مهره ای و آموزش طراحی با رایانه می باشد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان لرستان یکی از عوامل بیکاری جوانان را وارونگی هرم تحصیلی دانست و اظهار داشت: متاسفانه پلتفرم های آموزشی وارداتی تاثیر سازنده ای در معیشت و اشتغال جوانان ایجاد نکرده و ما در آموزش های فنی وحرفه ای سعی بر اصلاح این هرم تحصیلی داریم.

وی افزود: بر اساس سیاست های دولت و برنامه های کلان اقتصادی، اجتماعی درصد ویژه ای در هراستان به رشته های مهارتی آموزش فنی و حرفه ای و کارودانش  به جهت برون رفت از معضل بیکاری و ایجاد اشتغال اختصاص داده شده است.

رحمن قلاوند اظهار داشت: در سال 95 از بین تمام مجموعه های خدمتگزار، 20 دستگاه اجرایی که بیشترین تاثیرگزاری را در امر اشتغال دارند، شناسایی شده و در راستای استفاده از ظرفیت های بین بخشی و هم افزایی به توافق با 12 دستگاه  رسیده ایم و امید آن است تا پایان سال این هم افزایی را در بین تمامی 20 دستگاه اجرایی کنیم.

وی  به تاکیدات مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) برای واگذاری خدمات دولتی به موسسات غیردولتی اشاره داشت و گفت: اخذ مجوز در رشته های گوهرشناسی و گوهرتراشی نیز صورت گرفته است.

حامد پویا مدیر آموزشگاه آزاد آموزش فنی و حرفه ای زرافرا به بیان توانایی های آموزشی این آموزشگاه پرداخت و گفت: غالب بر یک میلیارد ریال سرمایه گذاری در این آموزشگاه صورت گرفته و ظرفیت آموزشی در هر رشته را 20 نفر اعلام کرد.

وی افزود: کارآموزان می توانند در پایان دوره با شرکت در آزمونهای آنلاین و عملی مدرک معتبر مطابق با  استانداردهای آموزش فنی و حرفه ای را اخذ نمایند.

پویا  هدف اصلی از پریایی این آموزشگاه را گام نهادن در راستای توسعه صنعتی و بهره گیری از هنرجویان مستعد و ایجاد یک برند برای استان لرستان بیان داشت.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز