سازگارنژاد معاون وزیر و رییس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور

فرهنگ مهارت آموزی در کشور باید نهادینه شود

۱۳۹۵/۰۸/۲۸ - ۱۱:۱۴:۰۱
کد خبر: ۴۸۳۹۶۷
فرهنگ مهارت آموزی در کشور باید نهادینه شود
معاون وزیر و رییس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور گفت: آموزش مهارت بعنوان محوری مهم در توسعه کشور باید در کشور نهادینه شود.

به گزارش برنا آذربایجان غربی، محمدامین سازگار نژاد صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: امروزه در دنیا مهارت بعنوان محوری مهم برای توسعه هر کشور محسوب میشود و سازمان فنی حرفه ای کشور هم برای بالا بردن مهارت بویژه جوانان تلاش می کند.

وی افزود: متاسفانه مدرک گرایی که امروز در جامعه گریبان آن هستیم نمی تواند امید به زندگی بدهد و یا شغل ساز باشد و باید مهارت لازم برای رسیدن به شغل نیز وجود داشته باشد، لذا سازمان فنی حرفه ای وظیفه دارد مهارت آموزی را نهادینه کند.

رئیس سازمان آموزش فنی حرفه ای کشور تصریح کرد: تفاهم نامه ای با وزارت صنایع به امضا رسانده ایم تا در یک دوره 5ساله آموزش های لازم مهارتی را برای منابع انسانی شهرک های صنعتی صورت دهیم.

سازگار نژاد با اشاره به سهم 1.2درصدی آموزش های مهارتی در بودجه آموزشی کشور گفت: در برنامه ششم توسعه نگاه هوشمندانه تری برای مقوله مهارت صورت گرفته و باید سهم آن در بودجه 40هزار میلیاردی در آموزش بیشتر شود.

وی اضافه کرد: برای تقویت آموزشگاه های آزاد کشور، تصمیم گرفته شده است که آموزش هایی که در این مراکز صورت می گیرد از برنامه مراکز دولتی حذف شود که در این کار موفقیت 95 درصدی داشته ایم.

وی افزود: وضعیت استان آذربایجان غربی در بخش فنی حرفه ای مطلوب بوده و این مرکز توانسته تعاملات سازنده ای با دستگاه های ذیربط داشته باشد.

نظر شما