با حضور سخنگوی دولت؛

قطار قزوین کوهین روی ریل قرار گرفت

۱۳۹۵/۰۸/۲۹ - ۱۱:۳۶:۵۹
کد خبر: ۴۸۴۲۶۷
قطار قزوین کوهین روی ریل قرار گرفت
با حضور محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت و رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی قطار مسیر قزوین به کوهین در محور قزوین- رشت به حرکت درآمد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین، با قرارگرفتن قطار قزوین کوهین روی ریل سوت اولین قطار در محور قزوین- رشت توسط محمد باقر نوبخت سخنگوی دولت و رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی به صدا در آمد.

محمد باقر نوبخت سخنگوی دولت و رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی تصریح کرد: خط راه آهن قزوین رشت تا پایان کار دولت یازدهم به بهره برداری می رسد.

نوبخت تصریح کرد: با توجه به سیاست های دولت برای توسعه شبکه حمل و نقل از جمله در حوزه ریلی، در کنار این طرح، تا پایان امسال شاهد چهارخطه شدن خط آهن تهران- کرج و دوخطه شدن راه آهن کرج- قزوین خواهیم بود.

وی اضافه کرد: خط آهن قزوین به زنجان نیز تا پایان دولت یازدهم دوخطه می شود و به لحاظ اعتباری نیز مشکلی برای ادامه کار در طرح های یاد شده وجود ندارد.

قطار حامل محمد باقر نوبخت معاون رییس جمهور و هیات همراه برای اولین بار به طور آزمایشی مسیر ایستگاه قزوین تا کوهین به مسافت ۴۴کیلومتر را طی کرد.

پروژه ملی قزوین- رشت به طول ۱۶۴کیلومتر از سال۸۵ کلید خورده و تاکنون یک هزار و ۸۷میلیارد تومان برای ریل سازی، ریل گذاری، احداث ساختمان، پل ها، تونل ها و ابنیه برای آن هزینه شده است.

برای تکمیل این پروژه ۸۰۰میلیارد تومان نیاز بوده و با تاکید رییس جمهور قرار است این پروژه تا نیمه اول سال آینده به بهره برداری کامل برسد.

نظر شما