مدیر عامل شرکت گاز لرستان:

کار گازرسانی به ۲۰۰ روستا لرستان تاخرداد ۹۶ به بهره برداری خواهند رسید

۱۳۹۵/۰۹/۰۱ - ۰۶:۲۹:۴۹
کد خبر: ۴۸۴۴۰۰
کار گازرسانی به ۲۰۰ روستا لرستان  تاخرداد ۹۶ به بهره برداری خواهند رسید
مدیر عامل شرکت گاز لرستان گفت: کار گازرسانی به 200 روستا نیز در دست اقدام بوده که تا پایان خرداد 96 به بهره برداری خواهند رسید.

 به گزارش خبرگزاری برنا از لرستان ،حشمت اله شمس خرم آبادی  در حاشیه افتتاح طرح گازرسانی به روستای دارتوت بروجرد در جمع خبرنگاران اظهارکرد: شرکت گاز لرستان تا کنون طلب زیاد از واحدها صنعتی وتولیدی استان داشته واز قوه قهریه برای وصول این مطالبات استفاده نکرده که امیدواریم با رونق گرفتن اقتصاد واحدهای بدهکارطلب خود را به این شرکت پرداخت نمایند.
وی با اشاره به یک هزار و 530 روستای بالای 20 خانوار لرستان اضافه کرد: از این تعداد 858 روستا از نعمت گاز بهره مند شده بررسی های لازم برای روستاهای مجاز به گازرسانی انجام شده که یک هزار و230 روستا حایز شرایط گازرسانی از طریق خط بوده و بقیه باید از طریق روش های جایگزین از این نعمت بهره مند شوند.
مدیر عامل شرکت گاز لرستان ادامه داد: کار گازرسانی به 200 روستا نیز در دست اقدام بوده که تا پایان خرداد 96 به بهره برداری خواهند رسید.
شمس خرم آبادی بیان کرد: روستاهایی که حایز شرایط گازرسانی از طریق خط نبوده کارمطالعاتی به روش سی ان جی در مورد آنها آغازشده ولی تلاش می شود که همه این روستاها از طریق خط به شبکه گازرسانی متصل شوند.
وی یادآور شد: تا پایان خرداد ماه سال آینده کار گاز رسانی بیشتر روستاهای بالای 20 خانوار لرستان تعیین تکلیف می شود.
مدیر عامل شرکت گاز لرستان وضعیت گازرسانی به روستاهای بروجرد نسبت به کل لرستان را مطلوب داسنت و افزود: اولویت ما در امر گازرسانی به روستاها سرد سیربودن، جمعیت، هزینه بر انشعاب خانوارها می باشد.
شمس خرم آبادی در خصوص نزدیکی روستاها به خط انتقال اصلی و محرومیت آنها از نعمت گاز گفت: گرفتن حق انشعاب از خط اصلی مقرون به صرفه نبوده وهمچنین مجوز برداشت از خط انتقال اصلی با استان نبوده و مستلزم هماهنگی و هزینه بسیار بالا است که تلاش می شود از شبکه های قدیمی تر و ایجاد ایستگاه های تقلیل گاز مشکل این روستا ها را مرتفع نماییم.
وی اظهارکرد: روستای دارتوت نیز به دلیل طولانی بودن مسیر از طریق منطقه رازان لرستان گازرسانی شده و بقیه روستاهای این مسیر به سمت بروجرد نیز در دست مطالعه بوده که در سال آینده این روستاها نیز از نعمت گاز بهره مند می شوند.
طرح اتصال روستای دارتوت از توابع بخش مرکزی بروجرد به شبکه سراسری گاز کشور روز چهارشنبه با حضور استاندار لرستان، امام جمعه و فرماندار بروجرد و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی به بهره برداری رسید.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز