وعده مدیر عامل پتروشیمی به میاندوآبی ها

۱۳۹۵/۰۹/۰۱ - ۰۷:۵۲:۵۱
کد خبر: ۴۸۴۶۸۶
وعده مدیر عامل پتروشیمی به میاندوآبی ها
مدیر عامل پتروشیمی میاندوآب گفت: پیش بینی می شود مجتمع پتروشیمی در نیمه نخست سال ۹۷ به بهره برداری برسد.

به گزارش برنا آذربایجان غربی،احد مهدوی در جریان بازدید از روند اجرای این مجتمع عنوان کرد: عملیات احداث مجتمع پتروشیمی میاندوآب با سرعت خوبی در حال اجراست و هم اکنون ۲۵ درصد پیشرفت دارد.

وی ادامه داد: این مجتمع با سرمایه گزاری بخش خصوصی اجداث می شود و برای ساخت و تکمیل آن ۵۰ میلیون یورو به صورت ارزی و دو هزار میلیارد ریال به صورت ریالی، اعتبار در نظر گرفته شده است.

مهدوی با بیان اینکه عملیات اجرایی ساخت این مجتمع از سال ۹۴ تسریع شده است گفت: با بهره برداری از این مجتمع برای ۲۰۰ نفر فرصت شغلی فراهم می شود.

وی با بیان اینکه پتروشیمی میاندوآب در زمینی به مساحت ۲۲۰ هکتار در ۲۰ کیلومتری جاده سرچم در حال ساخت است اضافه کرد: این طرح شامل واحد پلی اتیلن سنگین با ظرفیت ۱۷۵ هزار تن است.

مهدوی با تاکید بر اینکه بعد از اتمام مراحل احداث این پروژه، نیروهای مورد نیاز آن از طریق آزمون تخصصی جذب خواهند شد گفت: امید است با توسعه و ایجاد شهرک های پایین دستی پتروشیمی و امکانات منطقه ای تحولی شگرف در رشد و پویا شدن اقتصاد و رفع بیکاری ایجاد شود.

صنعت پتروشیمی ایران هم اکنون اولین صادرکننده پلی‌اتیلن به اتحادیه اروپا و دومین صادرکننده این محصول به چین محسوب می‌شود که در صورت تحقق وعده‌های مسئولان و به نتیجه رسیدن طرح‌های پتروشیمی میاندوآب و مهاباد، استان زرخیز آذربایجان غربی می تواند با توجه به پتانسیل‌های ویژه سهم قابل توجهی در تأمین این ماده اولیه پرمخاطب داشته باشد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز