مدیر کل دفتر حمل و نقل عمومی و ترافیک شهری سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور:

تلفیق دو معاونت شهرسازی و معماری و حمل و نقل برای مقابله با آلودگی هوا اتفاق مبارکی است

۱۳۹۵/۰۹/۰۱ - ۱۲:۵۹:۴۷
کد خبر: ۴۸۵۰۳۶
تلفیق دو معاونت شهرسازی و معماری و حمل و نقل برای مقابله با آلودگی هوا اتفاق مبارکی است
مدیر کل دفتر حمل و نقل عمومی سازمان شهرداری‌های کشور، رابطه میان مباحث شهرسازی و حمل و نقل شهری را حائز اهمیت و قابل توجه دانست.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، دکتر امیر جعفرپور در نخستین نشست تخصصی نقد و مناظره که با همکاری گروه مشاوران جوان و مدیریت بهبود روش‌ها، تشکیلات و آموزش در فرهنگسرای رسانه مشهد برگزار گردید؛ اظهار کرد: باید دانست که همبستگی خاصی میان مباحث شهرسازی و حمل و نقل وجود دارد و این دو را نمی‌توان جدا از یکدیگر دانست.

وی با اشاره به تاثیر مستقیم مباحث شهرسازی بر روی حمل و نقل شهروندان افزود: براساس نوع کاربری‌هایی که برای پروژه‌های شهرسازی تعریف می‌شود، شاهد تاثیر این فرایند بر روی چگونگی حمل و نقل در کلانشهرها و شهرهای بزرگ خواهیم بود.

این مقام مسوول ادامه داد: فرایندهای شهرسازی پس از آن بر روی محیط زیست نیز اثر می‌گذارند و ما در تلاش هستیم تا آلودگی‌های زیست محیطی را مهار کنیم و این در حالی است که اگر پیش از آن به حمل و نقل فکر می‌کردیم، دیگر نیازی به این همه کار نبود.

مدیر کل دفتر حمل و نقل عمومی و ترافیک شهری سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، با اشاره به تغییراتی در وزارت راه و شهرسازی گفت:‌ عده‌ای تلفیق وزارت راه با وزارت مسکن و شهرسازی را امری نادرست می‌پنداشتند در حالیکه این تلفیق را باید اتفاق مبارکی دانست؛ البته هنوز فضا برای تغییرات بیشتری وجود دارد و می توان شاهد تحولات بیشتری بود.

جعفرپور ادامه داد: در همین راستا، جهت حل معضل آلودگی هوا و مدیریت شهری بهتر می‌توان به ایجاد یک ساختار مشترک برای معاونت شهرسازی و معماری وزارت راه و شهرسازی و سازمان حمل و نقل ترافیک، پرداخت.

وی تاکید کرد: همچنین لازم است تا امورات حمل و نقل درون شهری و برون شهری نیز در یک ساختار قرار بگیرند تا طرح‌های جامع نیز به درستی اجرا شوند.

مدیر کل دفتر حمل و نقل عمومی و ترافیک شهری سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور ادامه داد: با این وجود، خوشبختانه ضوابط بلندمرتبه‌سازی در طرح‌های تفضیلی رصد می‌شوند بطوریکه مطالعات زیست محیطی به یکی از الزامات و اقدامات جانبی بلندمرتبه‌سازی تبدیل شده است.

جعفرپور با اشاره به ضرورت فرهنگ‌سازی، بیان کرد: باید توجه داشت که ساخت و سازها و هر اقدام مشابه در داخل شهرها، با توجه به اکوسیستم از پیش تغییریافته آن، نیازمند مدیریت کاهشی است و این مهم، باید فرهنگ‌سازی شود. در این میان، مطالعات زیست‌محیطی نیز باید جدی گرفته شده و آموزش داده شوند.

وی با اشاره به پروژه میدان شهدا مشهد گفت: هدف از اجرای طرح نوسازی میدان شهدا، توسعه ابعاد اقتصادی، تجاری، فرهنگی، تفریحی و گردشگری مشهد است که برای اجرای این طرح نیز آثار زیستی، فیزیکی، انسانی و زیست‌محیطی مورد مطالعه قرار گرفته است.

مدیر کل دفتر حمل و نقل عمومی و ترافیک شهری سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور در پایان افزود: برای اجرای هر پروژه شهری و عمرانی ضمن جمع‌آوری اطلاعات و داده‌ها، لازم است تا ویژگی‌های پروژه نیز مورد مطالعه قرار گیرد و از قوانین و مقررات نیز برای رعایت هر چه بهتر مسایل زیست‌محیطی بهره‌مند شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز