مدیر کل آموزش و پرورش لرستان:

نهادینه شدن فرهنگ مشارکت در آموزش و پرورش/تربیت ،بهسازی و اعتلای منابع انسانی

۱۳۹۵/۰۹/۰۲ - ۱۳:۵۱:۰۰
کد خبر: ۴۸۵۴۶۳
نهادینه شدن فرهنگ مشارکت در آموزش و پرورش/تربیت ،بهسازی و اعتلای منابع انسانی
مدیر کل آموزش و پرورش لرستان در بازدیدی که در معیت نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی از تعدادی از مدارس این شهرداشت ؛بر نهادینه شدن فرهنگ مشارکت در آموزش و پرورش تاکید کرد و گفت : مقام معظم رهبری (مدظله العالی ) با دیدگاه ژرف و عمیق در خصوص تعلیم و تربیت تاکید فرمودند که همه باید به آموزش و پرورش کمک کنند و این حقیقیتی غیر قابل انکاراست .

به گزارش  خبرگزاری برنا از لرستان ؛ دکتر گودرز کریمی فربه تنگناها و محدودیت های اعتباری دستگاه تعلیم و تربیت اشاره کردو افزود : آموزش و پرورش به تنهایی قادر به نوسازی ،توسعه و تجهیز مدارس نیست و ضرورت دارد که دستگاههای اجرایی و خیرین حقیقی و حقوقی در این امر مقدس آموزش و پرورش را یاری کنند . 

وی بر این نکته تاکید کرد که توسعه عدالت آموزشی در نقاط محروم و کم برخوردار همانند مناطق برخوردار یکی از سیاست های محوری آموزش و پرورش است و برای تحقق این هدف مهم از تمام ظرفیت ها هوشمندانه استفاده خواهد شد .

 کریمی فر در ادامه مدیریت بهره ور یا بهروری مدیریتی را یک شاخص مهم برای مدیران برشمرد و گفت : مدیران باید تلاش کنند تا با امکانات موجود بهره وری حداکثری را با فلش ارتقای رو به بالا برای مدارس فراهم کنند.

 وی ارتقاء کیفیت آموزش  را مهمترین برنامه آموزش و پرورش در  دولت تدبیر و امید عنوان کرد و افزود : این برنامه با دو رویکرد کسب رتبه های تک ، دو و سه رقمی کنکور سراسری و ارتقاء میانگین نمرات نهایی دنبال می شود .

کریمی فر حاصل تلاش نیروهای صف و ستاد را در 3سال اخیر مطلوب برشمرد و تاکید کرد : فرهنگیان و دانش آموزان  لرستانی در این سال ها  با خودباوری و اعتماد به نفس توانستند در شاخصی مهم مانند کنکور سراسری جایگاه سوم کشور را در رتبه های تک رقمی کنکور سراسری به خود اختصاص دهند و این نشان از استعداد و توانمندی این استان برای کسب جایگاههای برتر کشور در میادین علمی و پژوهشی دارد .

مدیر کل آموزش و پرورش لرستان در ادامه به توفیقات دانش آموزان لرستانی در جشنواره های نوجوان و جوان خوارزمی اشاره کرد و افزود :  لرستان در این جشنواره ها  هم توانسته است حضوری موفقیت آمیز از خود نشان دهد. کریمی فر در ادامه به هوشمندسازی مدارس با مدل مفهومی جدید اشاره کرد و گفت : هوشمندسازی مدارس یکی از سیاست های اصولی آموزش و پرورش است که با  نگاهی جامع و عمیق دنبال می شود . وی هوشمندسازی را ابزاری برای یادگیری بهتر دانش آموزان عنوان کرد و افزود : یادگیری در این مدل به معنای بهتر زیستن است نه بهتر نمره گرفتن .

وی تامین ،تربیت ،بهسازی و اعتلای منابع انسانی را هدف دیگر آموزش و پرورش برشمرد وتاکید کرد : در این هدف سهم مناطق محروم و کم برخوردار به صورتی خاص لحاظ شده است .

کریمی فر ارتقای سهم شهرستان هایی مانند الیگودرز را در پذیرش دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان را عاملی برای تقویت بومی گزیری در استخدام ها برشمردو تصریح کرد : در پذیرش نیروهای حق التدریس هم به لحاظ نیاز بیشتر این شهرستان توجه بیشتری به الیگودرز و شهرهای مجاور آن شده است .

وی در ادامه با حضور در جلسه شورای برنامه ریزی آموزش و پرورش این شهر با تاکید بر اجرای مطلوب سیاست ها و برنامه های دستگاه تعلیم و تربیت برای رفع مشکلات این شهر با تخصیص اعتباری بالغ بر 250میلیون ریال  موافقت کرد .

لازم به ذکر است که مدیر کل آموزش و پرورش لرستان در بازدید از مدارس این شهر هم  با واریز کمک سرانه و اختصاص تجهیزات آموزشی به مدارس و اهدای لوح تقدیر و هدایایی  از تلاش های معلمان و عوامل اجرایی این مدارس   تجلیل کرد . 

 

نظر شما