مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان خبر داد؛

هزار واحد مسکن مهر در شهرهای آذربایجان شرقی متقاضی ندارد

۱۳۹۵/۰۹/۰۹ - ۱۱:۰۰:۲۱
کد خبر: ۴۸۵۹۸۹
هزار واحد مسکن مهر در شهرهای آذربایجان شرقی متقاضی ندارد
باباپور گفت: 17 هزار باب مسکن مهر در شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت استان احداث شده که حدود یک هزار واحد آنها در 9 شهرستان متقاضی ندارد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان آذربایجان شرقی در نشست بررسی مشکلات روستاها و مسکن مهر ورزقان گفت: 17 هزار باب مسکن مهر در شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت استان احداث شده که حدود یک هزار واحد آنها در 9 شهرستان متقاضی ندارد.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، حافظ باباپور با تاکید بر اینکه 200 واحد از این مساکن در شهر ورزقان است، افزود: نبود مکان یابی مناسب، دوری از شهر و نبود امکانات رفاهی از جمله جاده دسترسی مناسب، مشکلات جمع آوری آبهای سطحی و وجود معارض شخصی در بعضی از شهرستانها از مشکلات عمده مسکن مهر می باشد که متاسفانه در زمان شروع احداث به آن توجه نشده است.

وی همچنین اعلام کرد: تمام شرایط خرید مسکن مهر در قانون از جمله سکونت 5 سال در محل و استفاده از خدمات دولت و متاهل بودن حذف شده و اهالی استان می توانند از هر کجای استان در این 9 شهر متقاضی خرید مسکن باشند و از خدمات و تسهیلات وام کم بهره با بازپرداخت 12 ساله استفاده کنند.

فرماندار ورزقان نیز در این نشست با اشاره به مشکلات روستاهای زلزله زده در این شهرستان گفت: متاسفانه بعد از زلزله سال 91 بیش از هزار واحد در 80 روستای این شهرستان در خارج از محدوده روستایی و در باغ ها و اراضی کشاورزی احداث شده و هم اکنون با گذشت بیش از 4 سال از زلزله در واگذاری انشعابات دچار مشکل هستیم.

حسن یحیوی با تاکید بر اینکه نظارت بنیاد مسکن و پرداخت وام بازسازی برای اهالی این روستاها ایجاد حق کرده است، از بنیاد مسکن خواست برای حل مشکل اهالی ساکن در این روستاها به علت اضافه شدن محدوده روستاها اقدام جدی کند.

بعد از زلزله سال 91 هشت هزار واحد مسکونی شهری و روستایی در ورزقان احداث شده که از این تعداد هزار واحد روستایی خارج از محدوده روستاها ساخته شده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز