با آغاز فصل سرما صورت گرفت؛

هشدار مدیرکل استاندارد قزوین درباره بخاری های دودکش دار

۱۳۹۵/۰۹/۰۴ - ۱۲:۱۶:۲۳
کد خبر: ۴۸۶۱۷۱
هشدار مدیرکل استاندارد قزوین درباره بخاری های دودکش دار
محمودرضا طاهری باتوجه آغاز فصل سرما و افزایش استفاده از بخاری های گازسوز دودکش دار نسبت به خطرات احتمالی آنها هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین، محمودرضا طاهری مدیرکل استاندارد قزوین اظهار کرد: با توجه به آغاز موج سرما و افزایش میزان استفاده مردم از بخاری های گازسوز دودکش دار به شهروندان توصیه می کنیم در خصوص استفاده از این بخاری ها و رعایت نکات ایمنی و استاندارد توجه لازم را داشته باشند.

طاهری تاکید کرد: شهروندان هنگام خرید و استفاده از بخاری گازسوز دودکش دار باید به موارد ایمنی توجه کنند تا آغاز فصل سرما با ورود قاتل خاموش به آغازی تلخ تبدیل نشود.

وی توضیح داد: در هنگام خرید بخاری گازسوز دودکش دار باید دقت شود که این محصول علاوه بر داشتن علامت استاندارد ایران دارای گاورنر(تنظیم کننده فشار گاز) بوده و همچنین دارای یک سنسور حرارتی یا سیستم حساس به اکسیژن محیط(ODS) باشد.

این مقام مسوول بیان کرد: برای تشخیص وجود سیستمODS در این بخاری ها از نظر ظاهری کافی است شمعک این بخاری ها تک شعله ای باشد.

طاهری خاطرنشان کرد: هر بخاری گازسوز باید دارای دودکش و کلاهک H باشد ضمن اینکه استفاده از لوله دودکش خرطومی آلومینیومی خطر آفرین بوده و به شهروندان توصیه نمی شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز