مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قزوین خبر داد:

برگزاری نمایشگاه سراسری کتاب در قزوین

۱۳۹۵/۰۹/۰۴ - ۱۳:۰۰:۵۰
کد خبر: ۴۸۶۲۰۹
برگزاری نمایشگاه سراسری کتاب در قزوین
اکبر اسکندری نژاد از برگزاری نمایشگاه سراسری کتاب طی روزهای سوم تا نهم اسفند در قزوین خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین، اکبر اسکندری نژاد مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قزوین در همایش تجلیل از ناشران، مولفان و کتابفروشان استان که به مناسبت بیست و چهارمین دوره از هفته کتاب و کتابخوانی با حضور معاونت فرهنگی آموزش و پرورش، رییس حوزه هنری، معاون فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، رییس بسیج هنرمندان و جمعی از ناشران، مولفان و کتابفروشان استان در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، با اعلام این خبر گفت: نمایشگاه سراسری کتاب طی روزهای سوم تا نهم اسفند در قزوین برگزار خواهد شد.

اسکندری نژاد در این همایش، ضمن تسلیت به مناسبت فرارسیدن ایام ارتحال پیامبر اعظم(ص) و تبریک به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی ابراز کرد: اگر به این نکته که کتاب عمود خیمه فرهنگ و اکسیر حیات بخش جامعه است باور و اعتقاد داشته باشیم در این صورت اگر تمام فعالیت های فرهنگی خود را معلق کرده و به ترویج کتاب و کتابخوانی بپردازیم شاید برای ارتقای فرهنگ کفایت کند.

وی بیان کرد: شاخص توسعه در کشورهای توسعه یافته، سرانه مطالعه کتاب است ولی متاسفانه ما در این زمینه از وضعیت خوبی برخوردار نیستیم که این امر هم دلایل متعددی دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قزوین افزود: به بهانه هفته کتاب تلاش کردیم با برگزاری برنامه های مختلف مانند مسابقه کتابخوانی، برگزاری نمایشگاه کتاب، توزیع و اهدای کتاب و... قشر جوان را با پدیده مطالعه آشتی دهیم.

اسکندری نژاد خاطرنشان کرد: فصول کتابخوانی از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی معین شده که طرح بهاره و تابستانه به پایان رسیده و اکنون در طرح پاییزه کتاب هستیم.

وی ادامه داد: در این فصول کتابفروشی هایی که علاقمند به شرکت در این طرح باشند کتاب ها را با ٢٠درصد تخفیف به مشتریان عرضه می کنند و مبلغ این تخفیف از محل یارانه کتاب به آنها پرداخت می شود.

این مقام مسوول تصریح کرد: اگر بخواهیم رونق را به عرصه کتابخوانی بازگردانیم باید همراه با هم تلاش کنیم و هر دو طرف پیشتاز این عرصه باشیم.

اسکندری نژاد توضیح داد: در همین راستا نمایشگاه ناشران استانی در هفته کتاب در سرای سعدالسلطنه برگزار شد که برای آغاز راه گام بزرگی بود و تجربیات زیادی به ارمغان آورد.

وی تاکید کرد: در همین راستا نمایشگاه سراسری کتاب از ٣ تا ٩اسفندماه در محل دائمی نمایشگاه های استان قزوین برگزار می شود.

در پایان این همایش از ناشران، مولفان و کتابفروشان پیشکسوت و برتر استان تقدیر شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز