دادستان قزوین هشدار داد:

برخورد جدی با مفاسد اداری و اقتصادی

۱۳۹۵/۰۹/۰۴ - ۱۳:۳۹:۱۲
کد خبر: ۴۸۶۲۳۶
برخورد جدی با مفاسد اداری و اقتصادی
حجت الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی گفت: با هرگونه فساد اداری و اقتصادی به صورت جدی و به دور از جنجال برخورد خواهیم کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین، حجت الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی دادستان عمومی و انقلاب قزوین در حاشیه نشست بسیجیان دادگستری که به مناسبت هفته بسیج برگزار شد بیان کرد: نقش مدیران در ایجاد و گسترش فساد اداری غیر قابل انکار است.

حجت الاسلام صادقی نیارکی ادامه داد: یک مدیر باید بر زیر مجموعه خود نظارت کرده و در صورت مشاهده فساد اداری آن را گزارش کند.

وی ابراز کرد: عدم نظارت و بی اطلاعی مدیر از وضعیت مجموعه تحت مدیریت خود نشانگر خلاء وجود یکی از شاخصه های مدیریتی در وی است.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین اضافه کرد: نمی توان به بهانه های مختلفی چون حفظ مدیریت و کسب رضایت دیگران، سکوت کرد و چشمان خود را بر روی فساد بست چراکه این کار خیانتی بزرگ به دستگاه، مردم و خود مدیر است.

صادقی نیارکی عنوان کرد: تلاش  می کنیم تا پرونده های موجود را به دور از جنجال و هیاهو مدیریت کنیم که عدم اطلاع رسانی هم به دلیل حفاظت از جایگاه ها، جلوگیری از تخریب روحیه و سلب اعتماد عمومی مردم در این زمینه است.

وی اعلام کرد: مردم و شهروندان اطمینان خاطر داشته باشند اگر جرمی واقع شود برابر قانون با آن برخورد خواهد شد اما اگر جرمی در شرف وقوع باشد نباید بلافاصله افکار عمومی را متشنج کرد و یا رسانه ها خواستار اطلاع رسانی باشند چراکه دادستانی باید با احضار متهم و ارائه توضیحات وی و تحقیقات اقدام کند.

این مقام قضایی تصریح کرد: شاید انجام و تکمیل تحقیقات زمان بر باشد که در صورت ارائه توضیحات قانع کننده و اقناع بر منتفی شدن اصل جرم موضوع مرتفع و در صورت وجود دلایل و مستندات کافی و لازم دادستان باید در این زمینه تصمیم گیری کند.

حجت الاسلام صادقی نیارکی افزود: با تمام توان و با استفاده از کلیه اختیارات قانونی برای هر متخلف و مفسدی پرونده قضایی تشکیل و تا حصول نتیجه پیگیر خواهیم بود.

وی در پایان یادآور شد: در هر صورت تاکید و رویکرد دادستانی بر پیشگیری از جرائم است و تا زمانی که قانون اجازه دهد سعی و تلاش ما این است که از رویکرد مجرمانه بپرهیزیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز