آیت الله سعیدی:

جمهوری اسلامی از هیچ قدرتی نمی ترسد/حرکت بسیجیان از سر منطق و تعقل است

۱۳۹۵/۰۹/۰۵ - ۱۲:۵۲:۵۶
کد خبر: ۴۸۶۴۳۵
جمهوری اسلامی از هیچ قدرتی نمی ترسد/حرکت بسیجیان از سر منطق و تعقل است
امام جمعه قم گفت: همه مستکبرین جهان بدانند که جمهوری اسلامی با تکا به قدرت الهی و باور حضور مردم امروز به مرحله ای رسیده است که از هیچ قدرتی در دنیا نمی ترسد.

به گزارش خبرگزاری برنا  از قم، آیت الله سید محمد سعیدی امروز در خطبه های این هفته نماز جمعه قم که در مصلی قدس برگزار شد گفت: تقوا لازمه دین داری و مسلمان بودن است و از سوی دیگر لازمه انسان زیستن است و از این رو باید همه در راستای تقوای الهی گام برداریم.

وی در ادامه به حضور زائران گسترده در اربعین حسینی اشاره کرد و گفت: اگر چه در آخر این راهپیمایی و در روز گذشته شاهد خونریزی ها بودیم اما حضور گسترده مردم تاریخی شد.

آیت الله سعیدی گفت: این مراسم بزرگ بدون تبلیغات خاص و حمایت نهادی، از دل مردم برخواسته است و این مراسم برخواسته از بصیرت مردم است.

امام جمعه قم افزود: اینکه شاهد هستیم مردم با وجود همه تهدیدها در عرصه حاضر شده و به کربلا می روند برگرفته از روحیه ولایی و انقلابی است که تعبیر ما از آن روحیه بسیجی است.

وی گفت: این روحیه در دوران دفاع مقدس و بعد از آن و همچنین در رشد و آبادانی کشور تاثیر گذار بوده و حرکت بسیجی و بسیجیان از سر احساس نیست، بلکه از سر منطق و تعقل است.

آیت الله سعیدی افزود: این روحیه موجب شد تا هم به پیروزی برسیم و هم روحیه انقلاب در سراسر دنیا رشد پیدا کند که نمونه آن حزب الله لبنان است که طعم تلخ شکست جنگ 33 روزه را به کام صهیونیست ها نشاند.

وی گفت: با توجه به این کارایی نیروی بسیجی باید بسیج خودش را از این توان و قوت هم ارتقا دهد و هم از آفت ها و آسیب ها حفظ کند، دشمنان زیادی برای از بین بردن این نیرو کمر بسته است و تلاش برای نفوذ دارند.

امام جمعه قم افزود: این روحیه بود که مقام معظم رهبری فرمودند که این تحریم های جدید نقض برجام است و حتما جمهوری اسلامی در برابر آن واکنش نشان خواهد داد.

آیت الله سعیدی گفت: همه مستکبرین جهان بدانند که جمهوری اسلامی با تکا به قدرت الهی و باور حضور مردم امروز به مرحله ای رسیده است که از هیچ قدرتی در دنیا نمی ترسد.

وی به رحلت آیت الله موسوی اردبیلی اشاره کرد و گفت: این ضایعه موجب تاثر شد و ایشان علاوه بر تلاش های علمی و فقهی در عرصه های مسئولیتی نیز خدماتی انجام دادند و یار امام و انقلاب بودند و در سوگ این مرجع رهبر معظم، مراجع پیام دادند و دولت نیز دو روز عزای عمومی اعلام کرد و ما نیز این ضایعه را تسلیت می گوییم.

امام جمعه قم به روز وقف اشاره کرد و گفت: از کسانی که تمکن مالی دارند دعوت می کنیم که در این امر کوشا باشند.

وی همچنین به روز مجلس اشاره کرد و یاد شهید مدرس را گرامی داشت و گفت: نمایندگان باید راه این شهید سرافراز را ادامه دهند.

آیت الله سعیدی همچنین به سالروز رحلت پیامبر(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) و همچنین شهادت امام رضا(ع) اشاره کرد و این ایام را تسلیت گفت.

وی بیان داشت: سیره این بزرگواران این بود که اهل گذشت بودند که باید ما نیز راه و روش آنها را ادامه دهیم و بکوشیم تا در راستای این بزرگواران قدم برداریم.

نظر شما