امام جمعه بیرجند:

بسیج؛ وجدان بیدار امت و نیاز واقعی جامعه اسلامی

۱۳۹۵/۰۹/۰۶ - ۰۷:۴۲:۳۱
کد خبر: ۴۸۶۵۷۲
بسیج؛ وجدان بیدار امت و نیاز واقعی جامعه اسلامی
امام جمعه بیرجند گفت: بسیج وجدان بیدار امت و نیاز واقعی جامعه اسلامی است.
 به گزارش خبرنگاربرنا، حجت الاسلام علی رضایی امروز ( 5 آذر) در خطبه های نماز جمعه  با اشاره به اهمیت صداقت و راستگویی اظهار کرد: باتقوا بودن یعنی دیوهای دروغ، حرس و طمع و کینه توزی را از قلب خود که حرم خداست بیرون کنیم.
 

امام جمعه بیرجند با اشاره به اینکه شهادت مقام صادقان است، گفت: ضعف ایمان، ترس از فقر، حب مقام و مکان، غفلت از آثار سوء دروغ و تکلف از زمینه های ایجاد دروغ در جامعه و افراد است.

 

وی در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه با گرامیداشت سالروز تشکیل بسیج مستضعفان، بیان کرد: الگوی به تمام معنای بسیجیان امام علی (ع) است.

 

امام جمعه بیرجند با بیان اینکه بسیج وجدان بیدار امت و نیاز واقعی جامعه اسلامی است، افزود: مقام معظم رهبری می فرمایند«بسیج سیاسی است اما «سیاست زده، سیاسی کار و جناحی» نیست. بسیج مجاهد است اما بی انضباط و افراطی نیست، عمیقاً متدین و متعبد است اما متحجر و خرافی نیست با بصیرت است».

 

حجت الاسلام رضایی ادامه داد: استکبار و کسانی که بخواهند مجموعه ای مقابل و در عرض بسیج ایجاد کنند باید بدانند خواب آنان هیچ گاه تعبیر نخواهد شد.

 

وی با بیان اینکه بسیج پیرو اولیای دین و ولایت فقیه است، گفت: تفکر بنی اسرائیلی در بسیج و جامعه اسلامی نیست.

 

امام جمعه بیرجند تشکیل حلقه های صالحین را از موفق ترین طرح های بسیج دانست و بیان کرد: مقام معظم رهبری بر لزوم تشکیل هیئت های اندیشه ورز در رأس و بدنه بسیج تاکید دارند.

 

حجت الاسلام رضایی با تاکید بر اینکه بسیج حزب عدالت و حق است، عنوان کرد: بسیج در برابر تمام مستکبران ایستاده است و تمدید 10 ساله تحریم ها و نقض برجام به ضرر امریکا تمام می‌شود.

 

به گفته وی باید در ابعاد گوناگون قوی بود و نباید به استکبار و امریکا دل ببندیم بلکه باید از کشور و خون شهدا و راه امام راحل دفاع کنیم.

 

امام جمعه بیرجند با گرامیداشت هفته وقف، گفت: وقف یعنی ایثار که باید این فرهنگ و سنت حسنه در جامعه گسترش یابد.

 

حجت الاسلام رضایی به دهم آذرماه سالروز شهادت آیت‌الله مدرس و «روز مجلس» اشاره و اظهار کرد: نمایندگان باید دقیق از حق قانونی خود استفاده کنند و به عنوان دیدگان بصیر جامعه در صحنه باشند.

 

به گفته وی در روز اربعین بزرگترین اجتماع بشری روی زمین به نام حضرت اباعبدالله الحسین شکل می‌گیرد و همه این ایثارها از عمق جان است که باید با پیروی از ولایت فقیه قدردان باشیم.

 

امام جمعه بیرجند در پایان با اشاره به 28 صفر سالروز شهادت نبی اکرم اسلام(ص) و همچنین سالروز شهادت امام حسن مجتبی(ع)  و امام رضا(ع) را تسلیت گفت و از مردم ولایتمدار استان دعوت کرد در مراسم تشییع پیکر 3 شهید گمنام دفاع مقدس را در شهرستان بیرجند شرکت کنند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز