امام جمعه پیشوا:

توجه به کرامت انسان، یک اصل مهم مدیریتی است

۱۳۹۵/۰۹/۰۶ - ۱۰:۴۰:۰۳
کد خبر: ۴۸۶۶۹۳
توجه به کرامت انسان، یک اصل مهم مدیریتی است
امام جمعه شهرستان پیشوا گفت: در دین مبین اسلام، اصول و چارچوب هایی برای ارتباط با مردم تعیین شده که اگر مدیران آن را رعایت کنند برای ارائه خدمت هر چه بهتر و بیشتر موفق خواهند بود و یکی از این اصول توجه به کرامت انسان ها است.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان تهران ، دومین جلسه درس اخلاق حجت الاسلام عبدالحسین رحمتی نیا امام جمعه شهرستان پیشوا صبح امروز با حضور محمدکرم محمدی فرماندار این شهرستان، سیدجمال جلیلی معاون سیاسی انتظامی وسروش کریمی معاون برنامه ریزی و اداری مالی فرمانداری، احمد ملایری بخشدار مرکزی، سیدعابد سلمانی مسئول حراست فرمانداری، مدیران ادارات و کارکنان فرمانداری و بخشداری های تابعه در سالن همایش های فرمانداری برگزار شد.

 

امام جمعه پیشوا در این مراسم ضمن تشکر از پیگیری های فرماندار پیشوا برای برگزاری جلسات درس اخلاق، به لزوم شناخت ابعاد وجودی انسان اشاره کرد و گفت: یکی از نکات اصلی و زیربنایی در تمام رفتارهای انسان ها به ویژه مومنین این است که خود را بشناسیم و گزاف نیست اگر بگوییم بخش مهمی از مسائل زندگی مان، در ارتباط با خدا و خلق خدا حل خواهد شد زیرا که قسمت عمده ضعف ها و گرفتاری ها حاصل از عدم شناخت انسان است.

 

وی با اشاره به لزوم حفظ حرمت و تکریم افراد در مراجعه به ادارات گفت: برای خدمت رسانی به مردم، ظاهر و عنوان افراد را ملاک قرار ندهیم و از تحقیر و اهانت به افراد غیرمسلمان و یا فقیر بپرهیزیم و  باید برای افراد به واسطه انسان بودنشان حرمت قائل شویم.

 

حجت الاسلام رحمتی نیا افزود: خدای متعال برای انسان ارزش زیادی قائل شده به گونه ای که به او مقام خلافت و جانشینی داده است و در پاسخ به فرشتگان که گفتند آیا می خواهی کسی را به جانشینی برگزینی که در زمین فساد و خونریزی کند گفت من چیزهایی می دانم که شما نمی دانید.

 

وی انسان را تنها موجودی دانست که در او روح خدایی دمیده شده است و افزود: خداوند، انسان را آموخت و استعدادهای نهفته درونی برای او قائل شد.

 

امام جمعه پیشوا افزود: موجودات دیگر به جز انسان، دوران بلوغ بسیار کوتاهی دارند و انسان تنها موجودی است که وقتی به دنیا می آید در همه ابعاد ضعیف است ولی استعدادهای نهفته او باعث می شود که در همه امور بر همه موجودات برتری یابد.

 

امام جمعه پیشوا گفت: اگر این گونه فکر کنیم که خداوند همه عالم و موجودات را برای انسان خلق کرده است تا زندگی راحتی داشته و به عبادت بپردازیم، آنگاه پروردگار عالم را از عمق جان تعظیم می کنیم.

 

حجت الاسلام رحمتی نیا در پایان گفت: وقتی خداوند تا این اندازه انسان را تکریم کرده است آیا یک مدیر نباید او را تکریم کند؟ تکریم ارباب رجوع با این دید که بنده خدا، مخلوق او و یک انسان است یک عبادت بزرگ محسوب شده و موجب کسب رضایت مردم و خشنودی خداوند می گردد.

 

نظر شما