جعفری تاکید کرد:

نظارت مستمر از واحدهای تولیدی طیور برای جلوگیری از شیوع آنفلوآنزا

۱۳۹۵/۰۹/۰۶ - ۱۲:۳۴:۰۲
کد خبر: ۴۸۶۸۱۹
معاون سیاسی انتظامی فرمانداری شهرستان قرچک از نظارت مستمر از واحدهای تولیدی طیور برای جلوگیری از شیوع آنفلوآنزا تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان قرچک، علیرضا جعفری در این جلسه گفت: یکی از موضوعاتی که هر سال در این فصل مطرح می شود آنفلوآنزای حاد پرندگان بوده که لازم است ادارات آمادگی کافی داشته باشند.

وی افزود: شیوع این بیماری خسارات مادی زیادی داشته و طرح آن در جامعه امنیت روانی شهروندان را به مخاطره می اندازد و مهاجرت پرندگان از کشورهای همجوار یکی از عوامل انتقال می باشد بنابراین لازم است نسبت به بازدید مستمر از واحدهای تولیدی، آموزشی و نظارت، جلوگیری از جابجایی بدون مجوز طیور و همچنین نظارت بر واحدهای فروشنده پرندگان زینتی اقدام شده و آمادگی لازم جهت اقدامات اجرایی در صورت بروز بیماری در شهرستان وجود داشته باشد.

وی در ادامه همکاری مستمر دستگاههای اجرایی با شبکه دامپزشکی برای انجام برنامه های پیش بینی شده را ضروری دانسته و خواستار همکاری همه ادارات عضو ستاد مقابله با آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان شدند.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستانهای قرچک و ورامین نیز در این جلسه با توجه به شیوع بیماری آنفلوآنزای حاد پرندگان یادآور شد: در کشور سه استان درگیر شیوع این بیماری هستند. ما باید تمام تلاشمان را برای پیشگیری از شیوع این بیماری انجام دهیم.

محمدی مقدم افزود: در حال حاضر توزیع مرغ 1700 تا 2200 کیلوگرم در دستور کار قرار دارد و کار نظارت بر واحدهای مرغ فروشی با همکاری ادارات مربوطه آغاز شده و با متخلفین برخورد قانونی خواهد شد و جهت نظارت بر واحدهای زنده فروشی اکیپی با حضور نماینده مرکز بهداشت، نیروی انتظامی و اتاق اصناف شروع به کار خواهد کرد.

در این جلسه مصوب شد تیمی متشکل از ادارات دامپزشکی، صنعت معدن و تجارت، نیروی انتظامی و شبکه بهداشت و درمان جهت گشت مشترک از کشتارگاهها و مراکز عرضه فروش طیور تشکیل و گزارشات مربوطه به فرمانداری اعلام شود.

همچنین مقرر شد ادارات عضو مشخصات نماینده خود با ذکر شماره تلفن به اداره دامپزشکی اعلام کنند.

از دیگر مصوبات این جلسه این بود که در روستاها فضولات حیوانی توسط دهیاریها جمع آوری و در صورت مشاهده هرگونه تلفات غیرعادی پرندگان خانگی، موارد سریعاً به دامپزشکی اعلام شود.

همچنین مصوب شد اقدامات پیشگیرانه اعم از آموزش، قرنطینه و ... از سوی جهاد کشاورزی صورت گرفته و در صورت بروز بیماری در دامداریهای شهرستان اقدامات لازم جهت قرنطینه و انهدام و کانون های آلوده توسط ادارات مرتبط صورت پذیرد.

جلسه ستاد مقابله با آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان به ریاست معاون سیاسی انتظامی فرمانداری شهرستان قرچک برگزار شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز