وزیر بهداشت:

وحدت حوزه و دانشگاه کشور را در مسیر پیشرفت و توسعه قرار می دهد

۱۳۹۵/۰۹/۰۶ - ۰۶:۵۰:۳۲
کد خبر: ۴۸۶۸۳۰
وحدت حوزه و دانشگاه کشور را در مسیر پیشرفت و توسعه قرار می دهد
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: وحدت حوزه و دانشگاه موجب حرکت کشور در مسیر پیشرفت و توسعه می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، دکتر سید حسن قاضی زاده هاشمی در دومین روز نشست هسته های پژوهشی استادان معارف اسلامی دانشگاه های سراسر کشور در مشهد افزود: اگر حوزه و دانشگاه در کنار هم باشند، کشور و ملت مسیر سعادت، ترقی و پیشرفت را طی می کند اما اگر این دو با دخالت دشمن از هم فاصله بگیرند کشور و مسلمانان ضرر می کنند.

وی اظهار کرد: تا زمانی که وحدت و زمینه های آن وجود داشته باشد، انقلاب اسلامی همچنان پر فروغ خواهد بود.

وزیر بهداشت گفت: باید قدر موهبت جمهوری اسلامی را دانست و در جهت تحقق منویات رهبر معظم انقلاب کوشید.

قاضی زاده هاشمی با اشاره به اهمیت پژوهش افزود: کارهای مغفول مانده و روی زمین مانده پژوهشی در حوزه پزشکی هنوز فراوان است.

وی اظهار کرد: در دانشگاه های علوم پزشکی همه مدیران بر اهمیت معارف اسلامی و ضرورت پژوهش در این عرصه آگاه و تاکید دارند.

وی با بیان اینکه حکومت کشور، حکومت اسلامی است و انتظار از دفاتر نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاهها در زمینه روشنگری دانشجویان بسیار زیاد است، گفت: امروز پرسشگری دانشجویان تنها در حوزه دین نیست بلکه باید پاسخگوی کم کاری ها و بی توجهی ها نیز بود.

وزیر بهداشت افزود: در حوزه سلامت روان در جامعه نیز دچار مشکلات بسیار هستیم که در حوزه های پژوهشی باید به این مسائل و نیازهای جامعه توجه شود.

وی در باره جذب اعضای هیات علمی و استادان معارف در دانشگاه های علوم پزشکی اظهار کرد: دولت در شرایطی است که به دلیل نگاه کلی به موضوعات، پاسخ منفی به استخدام و جذب عضو هیات علمی می دهد.

وی گفت: هم اکنون 10 هزار نفر در پست های وزارت بهداشت مورد نیاز است که تا پایان سال گذشته دولت مجوز جذب هزار نفر را داده است و بخشی از این تعداد به دلیل عدم تامین منابع، جذب نشده اند.

نشست هسته های پژوهشی استادان معارف اسلامی دانشگاه های سراسر کشور که از چهارم آذر ماه در مشهد آغاز شده است تا ششم این ماه ادامه دارد.

 

 

نظر شما