بر اساس ارزیابی و پیش بینی های صورت گرفته؛

انتخابات آینده، موفقترین در ایران از نظر آمار بالای مشارکت و کمترین ابطال آراء خواهد بود

۱۳۹۵/۰۹/۰۶ - ۱۲:۵۵:۵۱
کد خبر: ۴۸۶۸۹۱
انتخابات آینده، موفقترین در ایران از نظر آمار بالای مشارکت و کمترین ابطال آراء خواهد بود
مدیرکل دفتر انتخابات وزارت کشور گفت: با هماهنگی شورای نگهبان تعرفه های انتخابات سال آینده با 14 کد امنیتی تهیه شده که در دوره های گذشته کمتر مورد استفاده قرار می گرفت.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، علی پورعلی مطلق در حاشیه همایش آموزشی - توجیهی منطقه ای دوازدهمین دوره ی انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره ی انتخابات شوراهای سلامی شهر و روستای استان های خراسان رضوی، شمالی و جنوبی در مشهد در گفتگو با خبرنگاران گفت: از دیگر ویژگی های امنیتی انتخابات آینده، اختصاص کد خاص به تعرفه هر استان و نیز کدگذاری تعرفه ها از نظر تعداد اسامی نامزدها است.

وی همچنین گفت: برگزاری همایش آموزشی کارگزاران اجرایی انتخابات در چارچوب آئین نامه ها و دستورالعمل های اجرایی انتخابات برای هزار و 704 فرماندار، بخشدار و اعضاء مرتبط در خراسان رضوی نیز از دیگر ویژگیهای اجرایی این دوره از انتخابات به شمار می رود.

دبیر ستاد انتخابات کشور افزود: طی این همایش معاونان وزیر کشور و دیگر مسئولان مرتبط با مباحث انتخابات دیدگاه ها و توصیه هایی را مطرح می کنند تا با توجه به اهداف همه دست اندرکاران انتخابات، بتوانند به آئین نامه های قانونی و اجرایی تسلط یافته از حقوق انتخاب کنندگان و انتخاب شوندگان به خوبی دفاع و صیانت شود.

وی ادامه داد: همچنین ارزیابی ها نشان می دهد دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری از موفقترین انتخابات در ایران از نظر آمار بالای مشارکت مردم و کمترین ابطال آراء بوده که نشان دهنده ی تاثیر همین دوره های آموزشی است.

پورعلی مطلق گفت: همچنین بر اساس نظر مقامات کشور و سیاست های کلی نظام، باید در قانون انتخابات یک سری اصلاحات صورت گیرد لذا هم اکنون لایحه جامع انتخابات در کمیسیون سیاسی دفاعی دولت در حال بررسی است.

وی افزود: در این چارچوب بسیاری از بندهای آن مورد تایید قرار گرفته و امیدواریم به زودی تقدیم مجلس شود تا بتوانیم در این دوره از انتخابات از قانون جدید استفاده کنیم.

مدیرکل دفتر انتخابات وزارت کشور ادامه داد: در هر انتخابات جدید، اشکالات دوره ی قبل اصلاح و مورد بازنگری قرار می گیرد.

وی گفت: حسن و ویژگی این لایحه ادغام انتخابات مختلف در یک انتخابات است البته بگونه ای که مغایرتی با قانون اساسی نداشته باشد و همچنین در این لایحه به پراکندگی قوانین در بحث اجرا و نظارت توجه شده است.

سه انتخابات میان دوره ای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی، پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا و دوازدهمین دوره ریاست جمهوری به صورت همزمان 29 اردیبهشت سال 1396 برگزار می شوند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز