استاندار آذربایجان غربی :

موانع سرمایه گذاری و تولید در آذربایجان غربی بیشتر از مشوق هاست

۱۳۹۵/۰۹/۰۷ - ۱۱:۰۹:۴۰
کد خبر: ۴۸۷۱۹۷
موانع سرمایه گذاری و تولید در آذربایجان غربی بیشتر از مشوق هاست
حدود 88 درصد کل درآمدهای استانی را در آذربایجان غربی درآمدهای مالیاتی تشکیل می دهند.

به گزارش خبرگزاری برنا ؛استاندار آذربایجان غربی گفت: تلاش های مسئولان در دولت تدبیر و امید برای رفع موانع سرمایه گذاری و تولید در این استان در حالی ادامه دارد که همچنان این موانع بیشتر از مشوق هاست و یکی از مهمترین آنها، همراه نبودن بانک هاست.

قربانعلی سعادت در جلسه ستاد تجهیز درآمد آذربایجان غربی افزود: دولت تدبیر و امید اهتمام جدی برای توسعه سرمایه گذاری و بهبود فضای کسب و کار در کشور و استان های مختلف دارد اما با وجود تلاش مسئولان در آذربایجان غربی با برگزاری جلسه های متعدد و برنامه ریزی های هدفمند، مشکلات حوزه تولید به علت همراه نبودن بانک ها به نحو مطلوب حل نشده است.

وی اضافه کرد: بانک های استان در صدور اجرائیه برای واحدهای تولیدی بسیار خوب عمل می کنند اما در کمک به واحدهای مشکل دار، عملکرد قابل قبولی ندارند و این روند باید برعکس شود.

صدور اجرائیه برای واحدهای تولیدی به علت بدهی این واحدها به بانک ها در حالی در گوشه و کنار این استان مشاهده شده که این اقدام زمینه تعطیلی بنگاه های تولیدی را در سال اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل فراهم کرده است؛ این در حالی است که در سایه تلاش های مسئولان دولت تدبیر و امید در این استان تا کنون حدود ۲۱۰ واحد به عرصه تولید بازگشته اما استاندار آذربایجان غربی همواره از عدم همکاری بانک ها ابراز گله مندی کرده است.

استاندار آذربایجان غربی همچنین با تاکید بر اینکه پیش بینی های مالیاتی سال های مختلف باید واقعی باشد و بر اساس مولفه های درست انجام شود، اظهار کرد: در صورتی که این پیش بینی ها غیرواقعی باشد، تحقق درآمدها با مشکل مواجه می شوند.

مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان غربی نیز در این جلسه با ارائه گزارشی از روند درآمدهای مالیاتی در استان، گفت: ۸۹ درصد درآمدهای مالیاتی پیش بینی شده استان در هشت ماه نخست سال جاری تحقق یافته که ۲۱ درصد بیشتر از مدت مشابه سال گذشته است.

یعقوب مزرعه لی افزود: بیشترین سهم درآمدهای مالیاتی آذربایجان غربی به حقوق و مزایای کارمندان، مالیات اشخاص حقوقی و شرکت ها و پس از آن مالیات مشاغل آزاد اختصاص دارد.

در این جلسه در خصوص ملزومات تحقق بیشتر درآمدهای استان به ویژه درآمدهای مالیاتی بحث و تبادل نظر شد؛ امسال تحقق درآمد ۹ هزار و ۳۳۳ میلیارد ریالی برای آذربایجان غربی پیش بینی شده و این در حالی است که در سال گذشته هشت هزار و ۶۶۵ میلیارد ریال و در سال ۹۳ نیز هفت هزار و ۷۰۸ میلیارد ریال درآمد دولتی در آذربایجان غربی وصول شد.

به طور معمول، حدود ۸۸ درصد کل درآمدهای استانی را در آذربایجان غربی درآمدهای مالیاتی تشکیل می دهند.

 

نظر شما