تولیت آستان قدس رضوی در جمع زائران اهل سنت بارگاه مطهر رضوی:

اهل بیت عصمت و طهارت(ع) رمز ائتلاف و اتحاد جهان اسلام هستند

۱۳۹۵/۰۹/۰۸ - ۰۹:۴۹:۱۷
کد خبر: ۴۸۷۵۲۲
اهل بیت عصمت و طهارت(ع) رمز ائتلاف و اتحاد جهان اسلام هستند
تولیت آستان قدس رضوی در گردهمایی 1200 زائر پیاده اهل سنت بارگاه مقدس حضرت علی بن موسی الرضا(علیه‌السلام)، اهل بیت عصمت و طهارت(علیهم‌السلام) را رمز ائتلاف و اتحاد جهان اسلام دانست.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد،حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی یکشنبه 7 آذرماه در گردهمایی 1200 زائر پیاده اهل سنت بارگاه مطهر امام رضا(علیه‌السلام) که در رواق حرعاملی حرم مطهر رضوی برگزار شد، با تاکید بر اینکه عشق و محبت به اهل بیت(علیهم‌السلام) تنها منحصر به تشیع نبوده و اهل سنت نیز دلداده این حضرات هستند، تصریح کرد: اهل بیت عصمت و طهارت(علیهم‌السلام) رمز وحدت و ائتلاف در جامعه اسلامی هستند و به اعتبار عبارت «ائتلفت الفرقه» زیارت جامعه کبیره و بر اساس سیره زندگی ائمه هدی، این حضرات مایه نابودی تفرقه‌ها و ایجاد وحدت در میان مسلمانان محسوب می­شوند.

 عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان در ادامه به عبارت «انی تارک فیکم الثقلین، ما ان تمسکتم بهما لن تضلوا، کتاب الله و عترتی اهل بیتی، و انهما لن یفترقا حتی یردا علی الحوض...» در حدیث ثقلین اشاره و عنوان کرد: پیامبر اکرم(ص) در این حدیث می‌فرمایند من میان شما دو چیز گرانبار را به یادگار گذاشته‌ام، که اگر به آن­ها چنگ بزنید هرگز گمراه نخواهید شد، کتاب خدا و عترتم اهل بیت(علیهم‌السلام) و آن­ها هرگز از یکدیگر جدا نمی‌شوند تا آن که به من خواهند پیوست.

عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان ادامه داد: متاسفانه امروز ما مسلمانان بسیار حدیث ثقلین را می‌خوانیم، اما در عرصه عمل و اجرا به اندازه کافی به آن پایبند نیستیم؛ آنانی که دل در گروی پیامبر اکرم(ص) دارند، نمی‌توانند دوستدار کتاب خدا و اهل بیت ایشان نباشند.

وی با تاکید بر اینکه مطالعه سیره زندگی حضرات معصومین(علیهم‌السلام) سبب آشکار شدن سیره وحدت آموز این حضرات خواهد شد، ابراز کرد: توحید، قرآن کریم و آموزه‌های اهل بیت(علیهم السلام) عامل سعادت و نجات بشریت است.

 

اسلام منافع استکبار را به مخاطره انداخته است

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی سیره رضوی را درس آموزی بزرگ برای تمام مسلمانان در طول تاریخ معرفی و عنوان کرد: زیربنای سیره رضوی، دعوت به انسجام، هم دلی، وحدت، دشمن شناسی و دشمن ستیزی است؛ کسی نمی‌تواند مدعی دوستی حضرت رضا(علیه‌السلام) باشد، اما بر خلاف سیره ایشان رفتار کند.

تولیت آستان قدس رضوی در ادامه با اشاره به تحولات جهان در دوران پس از جنگ جهانی دوم، اظهار کرد: بعد از جنگ دوم جهانی جریان استکبار به دو قطب بلوک شرق و غرب تبدیل شد و پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی، نظام استکباری تک قطبی با سه ضلع مثلث شوم آمریکا، انگلیس و اسرائیل ایجاد شد که هیچ قدرتی را در برابر ظلم و غارتگری‌های خود جز اسلام نمی‌دید.

عضو مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: اسلام، تنها قدرتی است که نظام استکباری غرب در برابر ظلم‌های خود می­شناسد، بنابراین مبارزه با اسلام، اسلام گرایی، اندیشه دینی و خدا محوری را راهبرد و سیاست اساسی خود قرار داده است.

وی با تأکید بر اینکه ایجاد اختلاف میان شیعه و سنی یکی از روش­های استکبار برای تضعیف اسلام است، افزود: علمای شیعه و اهل سنت باید به شدت مراقب توطئه‌ها باشند؛ قرآن، پیامبر اکرم(ص) و اهل بیت(علیهم السلام) محور وحدت و راهکار مقابله با توطئه‌های تفرقه افکنانه دشمن است.

عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان ایجاد گروهک‌های تروریستی را یکی از راهبردهای استکبار در مقابله با اسلام ناب معرفی و اضافه کرد: اهانت به ساحت قدسی پیامبر اکرم(ص)، به راه انداختن جریان‌های تروریستی و دمیدن بر آتش تفرقه و اختلافات در میان مسلمانان با استفاده از ابزارهای رسانه و دروغ پراکنی از جمله سیاست‌های استکبار برای ضربه وارد کردن به اسلام است.

تولیت آستان قدس رضوی با طرح این سوال که تجهیزات و تسلیحات نظامی که فجایع بزرگ انسانی را در عراق و سوریه به بار آورده، توسط چه کسانی به دست گروهک‌های تروریستی تکفیری رسیده است؟ گفت: نظام سلطه بر جهالت و نادانی گروه‌های تروریستی تکفیری سوار شده و با بازیچه قرار دادن آنان، به جوامع اسلامی و ارتش‌های اسلام ضربه وارد می‌کند.

وی تبعیت از استکبار و جریان‌های شیطانی را مایه ارتجاع و عقب گرد جامعه اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: تبعیت از کفار، منافقین و یهود عنود دلیل ارتجاع و ایجاد تفرقه در جوامع اسلامی بوده و تمسک به قرآن و اهل بیت (علیهم‌السلام) مایه اتحاد و انسجام جوامع اسلامی است.

عضو مجلس خبرگان رهبری نه گفتن به استکبار در مقابل دعوت به سازش کاری، کوتاه آمدن و عقب نشینی را از مواضع اصولی، ارزشی و الهی جهاد کبیر خواند و تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران امروز مهمترین جبهه حمایت از مظلومان و مستضعفان عالم در برابر ظلم و ستم استکبار است؛ اگر مسلمانان متحد باشند، قطعا استکبار نیز جرئت نخواهد کرد بسیاری از جنایاتی را که امروز شاهد آن هستیم انجام دهد.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی در پایان با بیان اینکه اتفاقاتی که در عراق، سوریه و یمن شاهد هستیم، نه تنها با آموزه‌های اسلام بلکه با اصول انسانی نیز ناسازگار است، گفت: بسیاری از مشکلات امروز جهان اسلام، نتیجه دوری از قرآن، سیره اهل بیت(علیهم‌السلام) و نزدیکی به استکبار است.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز