رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان پیشوا:

اقتصاد مهارتی، پویایی در سیاستگذاری اقتصادی کشور را فراهم می کند

۱۳۹۵/۰۹/۰۹ - ۱۳:۰۳:۳۴
کد خبر: ۴۸۷۸۲۵
اقتصاد مهارتی، پویایی در سیاستگذاری اقتصادی کشور را فراهم می کند
رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان پیشوا گفت: اقتصاد کلان کشور از آبشخور اقتصاد مقاومتی ارتزاق می کند و اقتصاد مهارتی با تاکید بر مهارت کلیه شهروندان، یک اقتصاد پویا و درونزا را برای سیاستگذاری اقتصادی کشور فراهم می نماید.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان تهران ، محمدحسن فصاحت در جلسه شورای مهارت شهرستان پیشوا که به ریاست محمدکرم محمدی فرماندار این شهرستان برگزار شد بیان داشت:  جهان امروز با توسعه فناوری و تغییرات گسترده برخاسته از آن، کشورها را ناگزیر از تغییر رویکرد اقتصاد مبتنی بر منابع به اقتصاد مبتنی بر دانش نموده و همین موضوع سبب شده تا سه محور نوآوری، فناوری و شایستگی در روند توسعه و پیشرفت از اهمیت قابل ملاحظه ای برخوردار شوند.

 

وی افزود: بهبود شایستگی ها و مهارت های نیروی انسانی و توانمندی های آنها از طریق یادگیری مادام العمر و به ویژه از طریق گسترش آموزش های فنی و حرفه ای مهم ترین ابزارهای دستیابی به این سه محور است.

 

فصاحت گفت: امروزه در اغلب کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه، آموزش های فنی و حرفه ای اهمیت بسیار زیادی پیدا کرده است و در برنامه ریزی توسعه کشورها نقش راهبردی را ایفا می کند.

 

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان پیشوا در ادامه اظهار داشت: رشد فزاینده جمعیت، میزان بالای بیکاری و مشارکت روزافزون انسان ها در فعالیت های اقتصادی، تقاضای جدیدی را برای آموزش نیروی انسانی ماهر و آموزش های عملی ایجاد کرده است که این شرایط نیز به نوبه خود بر اهمیت حساس و حیاتی این آموزش ها افزوده است.

 

فصاحت گفت: در کشور عزیزمان جمهوری اسلامی ایران نیز آموزش های فنی و حرفه ای به عنوان یکی از راهکارها و ابزارهای مهم در توانمندسازی سرمایه های انسانی و یکی از اولویت های راهبردی برای سرآمدی است و همچنین می تواند به عنوان یکی از راهکارهای تحقق شعار مقدس "اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل" و حماسه اقتصادی طبق فرمایشات رهبر معظم انقلاب(مدظله العالی) باشد.

 

وی یادآور شد: سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور به عنوان یگانه متولی آموزش های فنی و حرفه ای غیررسمی، گام های مهمی را در عرصه پررنگ تر نمودن این آموزش ها برداشته است و این افتخار را دارد که با به ثمر رساندن بسیاری از برنامه ها و اهداف خود نقش مهمی را در عرصه اشتغال و مهیاسازی نیروی کار و تحقق شعار جهانی "جوانان و آموزش های مهارتی" داشته است.

 

این مسئول افزود: برای رسانیدن سطح تولید و اقتصاد کشور به کشورهای بزرگ صنعتی نیاز به تامین نیروی انسانی مورد نیاز صنایع در مدت زمان کوتاه، تنظیم برنامه های آموزشی بر اساس نیازهای موردی صنایع و امکان تطبیق مهارت های کارگران شاغل با تکنولوژی جدید است.

 

فصاحت بیان داشت: تشکیل شورای مهارت در جهت آموزش و مهارتی نمودن تمامی سطوح جامعه و ارتقاء مهارت نیروی انسانی دستگاه های متقاضی بر پایه راهبرد تقاضا محوری است.

 

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان پیشوا در پایان، نیازسنجی آموزشی، فراخوان و شناسایی نخبگان مهارتی، بهره گیری از امکانات، توانمندی ها و قابلیت های دستگاه های عضو در حوزه آموزش و شناسایی آموزش های موازی و غیرمجاز را از اهداف شورای مهارت دانست.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز