شور و حال رضوی در شهر طنین انداز شده است؛

مشهد، سوگوار رضای اهل بیت

۱۳۹۵/۰۹/۱۰ - ۱۱:۵۱:۵۸
کد خبر: ۴۸۸۰۳۳
مشهد، سوگوار رضای اهل بیت
همزمان با سالروز شهادت حضرت علی بن موسی الرضا(ع)،‌ حرم مطهر رضوی و خیابان­ های منتهی به حرم مملو از زائرانی است که در غم امامشان به سوگ نشسته‌اند.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، بارگاه منور رضوی در روز شهادت هشتمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت حال و هوای خاصی دارد.

اینجا ملجا دردمندان و نیازمندانی است که از هر کوی و برزن مشتاقانه و با دلی سوزان در سوز سرما، خود را به حرم امن رضوی رسانده­ اند و در آستان متبرک آن حضرت دل زنگار گرفته خود را صیقل می دهند.

زائران رضوی دست به سینه و در حال تعظیم با چشمانی بارانی و ملتمس وارد صحن ها می شوند و از خان پر برکت حضرت رضا(ع) بهره می برند و تمنای حضور مجدد در بارگاه منور دارند.

صحن های مختلف حرم رضوی مملو از جمعیت عزاداری است که با پای پیاده یا در قالب کاروان های زیارتی خود را به مشهد رسانده اند تا در شهادت ثامن الحجج(ع) همنوا با مجاوران حضرتش به سوگ بنشینند.

عزاداران و دلسوختگان با در دست داشتن علم و پرچم های مزین به القاب و اسامی ائمه اطهار(ع) در حالی که به سوگواری مشغول هستند خود را به صحن ها می­رسانند.

در بیرون از حرم مطهر نیز دسته جات عزاداری با زنجیر زنی و سینه زنی عشق و ارادت خود را به ساحت هشتمین امام همام(ص) ابراز می دارند.

از سوی معاونت تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی ویژه برنامه‌های متعددی در اماکن و رواق های حرم مطهر رضوی در حال برگزاری است.

برگزاری ویژه برنامه سخنرانی و مرثیه سرایی در رواق‌های شیخ حر عاملی،‌ دارالهدایه،‌ دارالمرحمه،‌ امام خمینی(ره) و مسجد گوهرشاد گوشه‌ای از برنامه های عزاداری حرم مطهر رضوی در سالروز شهادت علی بن موسی الرضا(ع) بشمار می آید.

ویژه برنامه خطبه‌خوانی توسط خادمان بارگاه منور رضوی و عزاداری زائران و مجاوران در رواق امام خمینی(ره) از محوری‌ترین برنامه های شب شهادت امام رضا(ع) در حرم رضوی به شمار می‌رود که دیشب با شکوهی خاص برگزار شد.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز