مراسم گرامیداشت روز جهانی معلولان در آموزشگاه استثنایی شهید نظر زاده خرم آباد برگزار شد

۱۳۹۵/۰۹/۱۴ - ۱۲:۴۱:۰۷
کد خبر: ۴۸۹۴۹۵
مراسم گرامیداشت روز جهانی معلولان در آموزشگاه استثنایی شهید نظر زاده خرم آباد برگزار شد
معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش لرستان در مراسم گرامیداشت روز جهانی معلولان گفت : اختصاص یک روز به نام معلولین به معنای این نیست که توجه و نگاه مدیران در این یک روز به معلولان متمرکز شود ؛ بلکه بدین معناست که جامعه و مردم نگاه خود را به معلولان و استعداد ها و توانمندی آنان در عرصه های مختلف تغییر دهند .

به گزارش خبرگزاری برنا ازلرستان ،خدا نظر دریکوند در این مراسم که با حضور جمعی از مدیران دستگاههای اجرایی ، دانش آموزان موفق معلول   و مربیان و مسئولین آموزش و پرورش استثنایی  در آموزشگاه  استثنایی شهید نظر زاده خرم آباد  برگزار شد ؛ افزود : معلولیت به معنای محدودیت نیست و این مطلب را دانش آموزان معلول با درخشش در میادین ,علمی ، فرهنگی ، هنری و ورزشی  ثابت کرده اند که اگر به آنها بها  داده شود و بستر لازم برای فعالیت آنان مهیا باشد می توانند  برای کشور و میهن اسلامی افتخار آفرینی کنند . 

وی خاطر نشان کرد : دانش آموزان با نیازهای ویژه باید یاد بگیرند که از توانایی ها و استعدادهای خود استفاده کنند . دریکوند بر آگاهی بخشی به خانواده ها تاکید کرد و گفت : خانواده ها باید این دانش آموزان را با همان  شرایط و موقعیت قبول کنند و با کمک کردن به آنان زمینه بارور شدن استعدادهای آنان را فراهم کنند .

وی خدمت به معلولان را مقدس و ارزشمند عنوان کردو افزود : مربیان و معلمانی که با عشق و علاقه به دانش آموزان استثنایی خدمت می کنند باید  بدانند که این عرصه بسیار ارزشمند و قابل احترام است .

وی در ادامه به شعار روز جهانی معلولان اشاره کرد و گفت :  ((دستیابی به ۱۷ هدف برای آینده ای که می خواهیم)) شعار روز جهانی معلولان امسال است و با مرور 17هدف  نبود فقر ، نبود گرسنگی ، سلامت و بهزیستی مناسب ، آموزش و پرورش با کیفیت ، عدالت جنسیتی ، آب و فاضلاب پاک  ، انرژی ارزان و پاک ،کارشرافت مندانه و رشد اقتصادی ، صنعت ، نوآوری و زیرساخت های پایدار ، کاهش نا دادگری ، شهرها و اجتماعات پایدار ، مصرف و تولید مسئولیت پذیرانه ، اقدام فوری برای آب و هوای مناسب ،  نگهداری از زیست زیر آب ، نگهدار از زیست روی زمین ،  صلح، دادگری و نهادهای قوی و  هم یاری برای دست یابی به این اهداف در می بابیم که بین این اهداف  و نیازهای  معلولان  چه رابطه  های برقرار است . 

دریکوند بر این نکته تاکید کرد که مسئولین باید زمینه دستیابی به این اهداف را برای معلول فراهم کنندو افزود : برای اینکه جامعه ای سالم برای زندگی مطلوب معلولان داشته باشیم ، باید در مسیر تحقق این شعارها گام برداریم .

وی در پایان سخنان خود  گفت : برادرمن هم یک  ناشنواست  و در رشته  کشتی   توانسته است با کسب مقام قهرمانی مسابقات آسیایی و نایب  قهرمانی مسابقات پارالمپیک  کاری کم نظیر را انجام دهد که انجام آن چه بسا از عهده و توان یک فرد معمولی هم خارج است .

در ادامه بیرانوند سرپرست اداره آموزش و پرورش استثنایی لرستان هم در سخنانی از اهتمام متولیان آموزش و پرورش استثنایی به حل مشکلات دانش آموزان و تلاش برای بالندگی آنان اشاره کردو گفت : ما خدمت به معلولان را ارزش می دانیم و تلاش می کنیم تا امکانات  مورد نیاز آنان را در عرصه تعلیم و تربیت فراهم کنیم .

در پایان این مراسم از دانش آموزان  و مربیان موفق معلول  با اهدای لوح تقدیرو هدایایی تجلیل شد . 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز