نائب رئیس اول شورای اسلامی شهر مشهد مقدس خبر داد:

اختصاص حدود یک درصد بودجه عمومی شهرداری مشهد به حوزه پژوهش

۱۳۹۵/۰۹/۱۴ - ۱۳:۱۰:۵۱
کد خبر: ۴۸۹۵۵۲
اختصاص حدود یک درصد بودجه عمومی شهرداری مشهد به حوزه پژوهش
نائب رئیس اول شورای اسلامی شهر مشهد مقدس گفت: شهرداری مشهد مقدس تنها دستگاهی است که به تحقق یک درصد تکلیفی بودجه خود در حوزه پژوهش نزدیک شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد به نقل از ستاد خبری هفته پژوهش و فناوری خراسان رضوی، محمد سهیلی با اشاره به اهمیت موضوع پژوهش، اظهار داشت: اهمیت پژوهش بر هیچ کسی پوشیده نیست اما اهمیت این موضوع در کلان سازمانی مانند شهرداری بسیار زیاد است که این مهم در دو قالب اصلی پژوهش و مطالعات پروژه‌های عمرانی صورت می‌گیرد.

وی افزود: شهرداری مشهد تنها دستگاهی در کشور است که به تخصیص یک درصد تکلیفی از بودجه سازمان برای پژوهش نزدیک شده است.

سهیلی خاطرنشان ساخت: سایر سازمان‌ها به این موضوع کم توجه بوده‌اند. پژوهش در شهرداری مشهد علاوه بر رویکرد کلی، در حوزه‌هایی مانند  ارزش افزوده و مطالعات راهبردی نقش جدی پیدا کرده است و پژوهش به خوبی در این سازمان گسترده شده است.

این عضو شورای اسلامی شهر مشهد مقدس ادامه داد: عملکرد شهرداری مشهد در حوزه پژوهش قابل توجه بوده است اما دغدغه‌ شورای شهر داشتن یک  نظام هماهنگ و منسجم در این حوزه می‌باشد که تحقق این مهم، جزء مطالبات ما می‌باشد.

وی افزود: امیدواریم این مطالبه شورای اسلامی شهر در بارنگری نظام پژوهش که توسط شهرداری مشهد در حال انجام است مورد توجه ویژه قرار گیرد.

سهیلی گفت: بودجه کل مطالعات پژوهشی در شهرداری مشهد حدود 36 میلیارد تومان می‌باشد که این مبلغ حدود 8 دهم درصد بودجه عمومی شهرداری می‌باشد و امیدواریم این میزان به یک درصد در سال آینده افزایش یابد.

وی با بیان این مطلب که نهادهای عمومی بیشتر از دستگاه‌های دولتی به پژوهش پابندند، اذعان داشت: اکثر نهادها بخاطر کمی بودجه خود به بحث پژوهش توجه جدی نداشته‌اند و بودجه پژوهش و اختصاص این بودجه نیز اکثرا در پایان سال انجام می‌شود که با تولید پژوهش‌های ناقص، اثر بخشی پژوهش را کاهش می‌دهد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز