معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی در اصفهان:

به دنبال تحقق گردشگری بین المللی هستیم

۱۳۹۵/۰۹/۱۴ - ۱۴:۴۵:۱۵
کد خبر: ۴۸۹۵۹۰
به دنبال تحقق گردشگری بین المللی هستیم
معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی در آئین اختتامیه جشنواره سفره ایرانی، فرهنگ گردشگری، که در اصفهان برگزار شد گفت: در جشنواره سفره ایرانی که به میزبانی اصفهان برگزار شد، به تمامی اهداف خود دست یافتیم.

به گزارش برنا از اصفهان، مرتضی رحمانی موحد ضمن تشکر از مسئولین و فعالان گردشگری 5 استان مشارکت کننده در این جشنواره افزود: بسیار خرسندم که اعلام کنم 5 استان شرکت کننده در جشنواره ششمین منطقه کشور به میزبانی اصفهان، با تمام توان در این جشنواره مشارکت داشتند.

وی ادامه داد : خوشبختانه در جشنواره اصفهان، به تمامی اهداف خود دست یافتیم ، لذا در اینجا جا دارد تا از تمامی مسئولان استان اصفهان به ویژه مسئولین سازمان میراث فرهنگی استان و فعالان گردشگری این استان صمیمانه قدردانی کنم.

معاون گردشگری کشور به اهداف برگزاری این جشنواره اشاره کرد و اظهار داشت: همواره بسیاری از تحلیل گران درباره اهداف برگزاری این جشنواره ها دو پرسش عمده را مطرح می کنند، از جمله اینکه: فرآیندهای برگزاری این جشنواره و سهم گردشگری در آن چیست و یا اینکه خروجی این جشنواره ها چه تاثیری در آینده گردشگری کشور دارد؟

وی خاطرنشان کرد: در پاسخ به این پرسشها باید عنوان کنم در جشنواره سفره ایرانی، مقوله فرهنگ، از جایگاه ویژه ائی برخوردار است و این در حالی است که معتقدیم، فرهنگ، پل ارتباطی سه فعالیت اصلی سازمان در حوزه های میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است، لذا هر حرکت فرهنگی در این سازمان نه تنها به توسعه گردشگری می انجامد بلکه کارکرد فرهنگ به توسعه سایر حوزه ها نیز خواهد انجامید.

رحمانی موحد در پاسخ به پرسش دوم نیز تاکید کرد: بدون شک با برگزاری این جشنواره ها قصد داریم از مقوله رویدادهای فرهنگی همچون غذای سنتی و درحالی که در کشور بیش از 2100 غذای سنتی توسط پژوهشکده میراث فرهنگی سازمان شناسائی شده جهت توسعه گردشگری بین المللی خود بهره برداری کنیم، لذا در حالی که به دنبال تحقق گردشگری بین المللی هستیم در کنار آن ضوابط و استانداردهای پذیرائی در واحدهای اقامتی خود را نیز تدوین و یا اصلاح خواهیم کرد.

شایان ذکر است جشنواره سفره ایرانی ، فرهنگ گردشگری با مشارکت استانهای اصفهان، البرز، تهران، قم و مرکزی از تاریخ 11 الی 13 آذرماه به میزبانی اصفهان برگزار گردید.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز