استاندار خراسان رضوی در افتتاحیه نمایشگاه هفته پژوهش:

کشور برای پیشرفت نیاز به پژوهش و پژوهشگر دارد/ از طرفیت علمی پژوهش برای حل مشکلات کشور استفاده کنیم / پژوهش، ظرفیتی مناسب برای رسیدن به جامعه ایده ال

۱۳۹۵/۰۹/۱۴ - ۲۳:۴۹:۲۶
کد خبر: ۴۸۹۸۶۰
کشور برای پیشرفت نیاز به پژوهش و پژوهشگر دارد/ از طرفیت علمی پژوهش برای حل مشکلات کشور استفاده کنیم / پژوهش، ظرفیتی مناسب برای رسیدن به جامعه ایده ال
استاندار خراسان رضوی گفت: هر کشوری برای پیشرفت نیاز به پژوهش و پژوهشگر دارد.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد به نقل از ستاد خبری هفته پژوهش و فناوری خراسان رضوی، علیرضا رشیدیان در مراسم افتتاحیه نمایشگاه هفته پژوهش اظهار داشت: این جشنواره بزرگ علم و دانش، محل ظهور و بروز و نشان دادن ظرفیت های دانش است و برای اینکه هر کشوری بتواند پیشرفت داشته باشد نیاز به پژوهش و پژوهشگر دارد.

وی افزود: ‌در استان خراسان رضوی نیروهای پژوهشگر  جوان بسیاری وجود دارند و اساتید بزرگی نیز هستند که دست این پژوهشگران جوان را می‌گیرند.

استاندار خراسان رضوی تصریح کرد: شرایطی در کشور ما ایجاد شده است که موجب همکاری خوب میان سازمان‌ها، دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه شده است تا برای حل مشکلاتمان دیگر نیازمند اتکا به بیگانگان نباشیم.

رشیدیان خاطرنشان ساخت: همانطور که می‌دانید مستکبرانی که مخالف توسعه جهان بشری و انسانی بوده و مانع دستیابی ازاد جوامع به علم و دانش می‌شوند که در همین راستا جوانان ما را نیز از آموختن علم هسته‌ای محروم کردند اما ما توانستیم راه را برای توسعه بگشاییم.

وی ادامه داد: این نمایشگاه چند سالی است که برگزار می‌شود اما کیفیت برگزاری آن هر سال یک گام به جلو بوده است و باعث تعامل و برقراری ارتباط میان پژوهشگران و برگزاری همایش‌ها و کارگاه‌های آموزشی برای این قشر شده است.

استاندار خراسان رضوی با تاکید بر اینکه با استفاده از این طرفیت علمی می‌توانیم برای حل مشکلات کشور و استانمان استفاده کنیم، عنوان کرد: بخش خصوصی و سرمایه‌گذاران ما طی بازدید از این نمایشگاه می‌توانند از دستاورهای علمی و پژوهشی استفاده کرده و ظرفیت مناسبی را برای رسیدن به جامعه ایده‌ال فراهم سازند.

رشیدیان گفت: امیدوارم این نمایشگاه مقدمه‌ای برای توسعه علم و دانش در استان خراسان رضوی باشد و بتوانیم از این ظرفیت بالاقوه علم و دانشی به نحو احسن استفاده کنیم.

وی با اشاره به اینکه امسال نیز در بودجه، یک درصد پژوهش دیده شده است، ادامه داد: سال گذشته یک میلیارد و 200 میلیون تومان برای حوزه پژوهش اختصاص داده شد که از میان 120 طرح پژوهشی ارسالی، 70 طرح کد رهگیری دریافت نموده و اجرائی شدند.

رشیدیان اذعان داشت: امسال نیز یک میلیارد و 300 میلیون تومان به حوزه پژوهش استان خراسان رضوی اختصاص داده شده است اما بدلیل مشکلات سامانه هنوز نتوانسته‌ایم طرح‌های پژوهشی را پذیرش و بودجه تخصیص دهیم.

وی با اظهار امیدواری برای حل هرچه زودتر سامانه ثبت طرح‌های پژوهشی، عنوان کرد: استان خراسان رضوی استان برتر کشور در حوزه پژوهش طی دو سال گذشته بوده است./ الف.پ/ 1020

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز