در جلسه هفته پژوهش عنوان شد؛

برگزاری نمایشگاه هفته پژوهش و تجلیل از پژوهشگران برتر استان

۱۳۹۵/۰۹/۱۵ - ۱۰:۳۷:۲۲
کد خبر: ۴۸۹۸۷۶
برگزاری نمایشگاه هفته پژوهش و تجلیل از پژوهشگران برتر استان
همزمان با هفته پژوهش نمایشگاه این هفته برگزار و از پژوهشگران برتر استان تجلیل خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، حسین معین آبادی سرپرست دفتر امور سیاسی و انتخابات استانداری قم در این جلسه با تاکید بر برگزاری هر چه باشکوه تر مراسم های هفته پژوهش گفت: یکی از مسائل تامین هزینه های این هفته است که قول های مساعدی داده شده اما باید دانشگاه ها و دستگاه های اجرایی استان برای برگزاری هر چه باشکوه تر این مراسم ها تامین هزینه کنند.

وی عنوان داشت: دستگاه های اجرایی باید در تهیه جوایز مشارکت داشته و البته استان نیز برای تامین اعتبار قول مساعد داده تا بتوانیم جشنواره را آبرومندانه و با راندمان خوب برگزار کنیم.

سرپرست دفتر امور سیاسی و انتخابات استانداری قم گفت: کمیته ها نیز باید در این زمینه تلاش کرده و با ساماندهی هزینه ها و فعالیت های خود در راستای هر چه بهتر برگزار شدن این مراسم بکوشند.

 

*فعالیت بیش از 100 داور در بررسی آثار هفته پژوهش قم

حجت الاسلام محمد جواد وزیری معاون پژوهش و فناوری دانشگاه قم نیز در این مراسم گفت: فراخوان ‌هایی در خصوص برگزاری هفته پژوهش ارائه شده و 141 اثر نیز به دبیرخانه رسیده که بیش از 100 داور برای انتخاب پژوهشگران برتر استان فعالیت خواهند کرد.

وی افزود: داوری‌ها در این زمینه در حال جریان است و تا پایان این هفته نتایج داوری‌ها مشخص و برای صدور حکم اعلام خواهد شد.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه قم ادامه داد: سهم دانشگاه‌ها و ادارات در بحث پژوهشگران برتر استان و ضوابط آن مشخص شده است، بر این اساس نام پژوهشگران برتر استان قم طی روزهای آینده مشخص خواهد شد.

 

*جشنواره کوهرنگ بخشی از برنامه هفته پژوهش استان است

دکتر اخوان دبیر کمیته اجرایی و مسئول دبیرخانه هفته پژوهش استان قم نیز در این جلسه گفت: در خصوص تامین اعتبار برای برگزاری این مراسم رایزنی هایی انجام شده و استاندار و معاون برنامه ریزی استانداری نیز قول هایی در این خصوص داده اند.

وی در خصوص تامین اعتبار برای هدایای پژوهشگران گفت: هدایای پژوهشگران باید از سوی دانشگاه‌ ها و دستگاه‌ های استان تامین شود، اگر بودجه‌ای برای برگزاری هفته پژوهش اختصاص داده شد، آن را بین کمیته‌های ستاد برگزاری این هفته تقسیم خواهیم کرد.

دبیر کمیته اجرایی و مسئول دبیرخانه هفته پژوهش استان قم با تاکید بر اهمیت آماده سازی گزارش های فعالیت کمیته های ستاد هفته پژوهش گفت: دبیران این کمیته ها باید گزارش فعالیت‌های خود را به صورت مستند آماده کنند تا زمانی که قرار شد گزارش برگزاری این هفته در استان قم برای وزارت علوم ارسال شود، از آن گزارش‌ها استفاده کنیم.

دکتر اخوان از برگزاری نمایشگاه فن آوری های نرم و جشنواره کوهرنگ خبر داد و گفت: این نمایشگاه 24 تا 26 آذرماه در استان قم برگزار می‌شود و قرار بود که یکی از برنامه‌های هفته پژوهش در استان باشد و تعدادی از شرکت‌ها و نهادهای فعال در عرصه فن‌آوری نرم در این نمایشگاه حضور دارند.

 

*فضاسازی شهری برای هفته پژوهش/مستند سازی هفته پژوهش انجام می شود

سید رضا علیزاده طباطبایی دبیر کمیته تبلیغات و اطلاع رسانی ستاد هفته پژوهش و فناوری استان قم هم در این جلسه ضمن تشریح اقدامات این کمیته گفت: تاکنون این کمیته دو جلسه برگزار کرده و هماهنگی‌های لازم با صدا و سیما و رسانه های استان برای اطلاع‌رسانی در خصوص هفته پژوهش در استان قم صورت گرفته است.

دبیر کمیته تبلیغات و اطلاع رسانی ستاد هفته پژوهش و فناوری استان قم به حضور رسانه ها در جلسات هفته پژوهش اشاره کرد و گفت: رسانه ها در این جلسات حضور دارند که ازآنها قدردانی می کنیم و در انعکاس اخبار این هفته تلاش دارند.

طباطبایی به برگزاری نمایشگاه هفته پژوهش اشاره کرد و گفت: این نمایشگاه 22 تا 24 آذرماه در دانشگاه قم برگزار می‌شود که پوستر این نمایشگاه هم آماده چاپ است.

وی گفت: ستاد خبری این هفته تشکیل شده و در پورتال استانداری هم بخش ویژه‌ای را برای انعکاس اخبار هفته پژوهش در استان ایجاد کردیم.

دبیر کمیته تبلیغات و اطلاع رسانی ستاد هفته پژوهش و فناوری استان قم ادامه داد: یکی از اقدامات مستند سازی اقدامات هفته پژوهش است که باید انجام شده و برای وزارت کشور ارسال شود.

 

*ارسال 141 اثر به دبیرخانه تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر استان

دکتر محمدی دبیر همایش تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر قم نیز گفت: 141 اثر در حوزه ها و رشته های مختلف پژوهشی و فناوری به دبیرخانه این جشنواره رسیده است.

وی گفت: 23 اثر در حوزه علوم انسانی، 11 اثر در حوزه علوم پزشکی، هفت اثر در حوزه فنی و مهندسی، پنج اثر در علوم پایه، 2 اثر در حوزه کشاورزی و یک اثر نیز در حوزه هنر به دبیرخانه ارسال شده است.

دبیر همایش تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر قم عنوان داشت: 49 نفر  از شرکت کنندگان در بخش اعضای هیات علمی دانشگاه ها، 15 نفر  در بخش دانشجویان، 30 نفر  در بخش کارمندان، 22 نفر  در بخش فناوری های برتر و 25 نفر  نیز در بخش ایده های برتر آثار خود را ارسال کرده اند که این آثار در حال بررسی است.

محمدی به میزان مشارکت دستگاه های اجرایی و سازمان های مختلف در ارسال اثر برای این جشنواره اشاره کرد و افزود: آثار رسیده به دبیرخانه از 23 سازمان مختلف از جمله دانشگاه ها و دستگاه های اجرایی دریافت شده است که آثار در برخی رشته ها مانند علوم انسانی و پایه نسبت به سال گذشته کاهش داشته ولی در بخش هایی از جمله کارمندان دستگاه های اجرایی افزایش یافته است.

دبیر همایش تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر قم با اشاره به تعیین سهمیه ها گفت: در تعیین سهمیه ها جلسه هایی با معاونان پژوهشی دانشگاه های استان برگزار و در نهایت مصوب شد که امسال در حوزه علوم انسانی سه نفر، علوم پایه یک نفر، علوم پزشکی 2 نفر، فنی و مهندسی یک نفر، سه عضو هیات علمی و سه دانشجو تجلیل شوند. همچنین سه معلم، 2 دانش آموز، سه نفر از استادان حوزه، یک نفر از طلبه ها، 2 نفر در بخش ایده های برتر و چهار نفر نیز در بخش فناوران برتر نیز از دیگر منتخبان هستند که مورد تجلیل قرار می گیرند.

وی به برگزاری آیین تجلیل از پژوهشگران برتر استان اشاره کرد و گفت: این همایش 22 آذر ماه ساعت 9 صبح در سالن شیخ مفید دانشگاه قم برگزار می شود.

 

*زنگ پژوهش در قم به صدا در می آید

حسین محمودی معاون پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش و پرورش استان قم هم در این جلسه گفت: نخستین برنامه هفته پژوهش آموزش و پرورش برگزاری همایش پرتال همگام است که با حضور کارشناسان وزارت آموزش و پرورش در قم برگزار می شود.

وی گفت: یکی از برنامه های ما به صدا در آمدن زنگ پژوهش است که 17 آذر ماه در سطح استان نواخته شده تا اهمیت این امر به دانش آموزان گوشزد شود. همچنین نمایشگاه های پژوهشی نیز در مدارس استان برپا می شود.

معاون پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش و پرورش استان قم گفت: آموزش و پرورش در طی این هفته از دانش‌آموزانی که تولید محتوای الکترونیکی داشته‌اند، تجلیل خواهد کرد.

محمودی تاکید کرد: با توجه به ماهیت آموزشی دستگاه آموزش و پرورش، کارگاه هایی برای توسعه و ترویج فرهنگ پژوهش برگزار خواهد شد.

مهری ایزدی نماینده دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم نیز در این جلسه گفت: 25 ایده برتر به این دانشگاه رسیده که از بین این تعداد، 2 نفر به عنوان منتخب معرفی می شوند.

 

*برگزاری نمایشگاه هفته پژوهش در قم

سید مهدی مدبری مدیر مرکز رشد دانشگاه قم هم گفت: این نمایشگاه در 800 مترمربع فضا از روز 22 تا 24 آذرماه در دانشگاه قم برگزار می‌شود و ساعات کاری آن از ساعت 9 صبح تا 16 خواهد بود.

وی ادامه داد: تاکنون مجموعه های مختلف استان برای حضور در این نمایشگاه اعلام آمادگی کرده اند که امیدواریم بتوانیم نمایشگاهی در خور شان قم برگزار کنیم.

مدبری به ارتباط با اتاق بازرگانی اشاره کرد و گفت: تاکید داریم که در این نمایشگاه پژوهش‌های کاربردی عرضه شود و در این راستا ارتباطاتی را با نهادهای مختلف از جمله اتاق بازرگانی استان گرفتیم و مسؤولان اتاق بازرگانی استقبال خوبی از بحث پژوهش کاربردی داشته‌اند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز