معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش لرستان تاکید کرد:

استعداد سنجی و توسعه ورزش های همگانی با محوریت المپیاد ورزشی درون مدرسه ای /حضوریک هزار دبیر تربیت بدنی در مدارس لرستان

۱۳۹۵/۰۹/۱۵ - ۱۱:۰۵:۲۹
کد خبر: ۴۸۹۸۹۲
استعداد سنجی و توسعه ورزش  های همگانی با محوریت المپیاد ورزشی درون مدرسه ای  /حضوریک هزار دبیر تربیت بدنی در مدارس لرستان
معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش لرستان به اهمیت زنگ ورزش و تربیت بدنی در مدارس اشاره کرد و گفت : زنگ ورزش، باید زمانی برای بروز خلاقیت های دانش آموزان باشد . فرید بهرامی به حضور یک هزار دبیر تربیت بدنی در مدارس لرستان اشاره کرد و افزود : زنگ ورزش باید به گونه ای طراحی و تنظیم شود که پاسخگوی نیازهای جسمانی، مهارتی، شناختی و عاطفی دانش‌آموزان باشد .

به گزارش خبرگزاری برنا ازلرستان ؛  فرید بهرامی به حضور یک هزار دبیر تربیت بدنی در مدارس لرستان اشاره کرد و افزود : زنگ ورزش باید به گونه ای طراحی و تنظیم شود که پاسخگوی نیازهای جسمانی، مهارتی، شناختی و عاطفی دانش‌آموزان باشد .

وی  استعداد سنجی و توسعه ورزش  های همگانی را با محوریت المپیاد ورزشی درون مدرسه ای   مهمترین راهبرد حوزه تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش عنوان کردو افزود :  آموزش و پرورش به بحث  تربیت بدنی و ورزش نگاهی جامع و علمی دارد و معتقد است که باید بین فعالیت های ورزشی مدارس با مفاهیم و معیارهای علمی ارتباطی تنگاتنگ وجود داشته باشد .

بهرامی در خصوص محتوای ساعت ورزش مدارس  گفت : آموزش انواع حرکات و مهارت ها ، بهداشت جسمانی و روانی ، توسعه مفاهیم شناختی، توسعه مهارت‌های ارتباطی، فعالیت‌های جسمانی ، لذت، حرکت، سلامتی و رشد اجتماعی، رفتار احترام‌آمیز و آمادگی جسمانی از جمله مواردی است که در زنگ مدارس مورد توجه قرار می گیرد .

  وی در ادامه افزود : ورزش نه تنها فواید جسمانی با خود به همراه می‌آورد بلکه می‌تواند فواید روان‌شناختی بسیاری برای دانش‌آموزان داشته باشد.

بهرامی ادامه داد :  کاهش افسردگی، کاهش اضطراب، فراهم‌ آوردن سپری برای مقابله با استرس و بالا بردن عزت‌نفس و آسایش فکری از جمله فواید مهم ورزش در مدارس  است.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش لرستان  در ادامه تاکید کرد : برنامه‌  های تربیت بدنی باید به گونه‌ای طرح‌ریزی شوند که دانش‌آموزان ن بر بدن خود تسلط پیدا کرده  و بتوانند مهارت‌های لازم بدنی را کسب کنند.

بهرامی تصریح کرد : حرکت‌های ورزشی باید متضمن کارایی، چابکی و نیرومندی بدن باشد و مربیان ورزشی باید چنین مهارت‌های لازم را جزء برنامه‌های تربیت بدنی منظور کنند.

وی در ادامه به اجرای طرح حیاط پویا با اولویت مدارس دخترانه اشاره کرد و افزود : عدم تحرک  مناسب و حمل کوله پشتی غیر استاندارد و نوع نشستن دانش آموزان در مواردی ساختار اسکلتی آنان را تحت تاثیر قرار داده و در دراز مدت با مشکلات ساختاری و اسکلتی متعددی روبرو می شوند ، لذا طرح پویا به دنبال شرایطی است که با انجام حرکات ساده ورزشی نشاط و شادابی را برای دانش آموزان به ارمغان آورد .

بهرامی در ادامه به  مسابقات ورزشی دانش آموزان اشاره کرد و  طرح مدرسه قهرمان و تقویت کانونهای ورزشی درون مدرسه ای وبرون مدرسه ای را از دیگر برنامه های مهم حوزه تربیت بدنی و سلامت در مدارس ذکر کرد . 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز