معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی:

پیوند میان دانشگاه و دولت افزایش یابد

۱۳۹۵/۰۹/۱۵ - ۱۲:۴۲:۲۴
کد خبر: ۴۹۰۱۴۶
پیوند میان دانشگاه و دولت افزایش یابد
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی در مراسم افتتاحیه نمایشگاه پژوهش و فناوری گفت: پیوند میان دانشگاه و دولت باید بیش از پیش افزایش یابد.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد به نقل از ستاد خبری هفته پژوهش و فناوری خراسان رضوی، ابراهیم واشقانی فراهانی دقایقی پیش و در مراسم افتتاحیه نمایشگاه پژوهش که در محل سالن همایش های نمایشگاه بین المللی مشهد برگزار شد، با بیان اینکه استان خراسان رضوی در برگزاری نمایشگاه هفته پژوهش پیشرو و پیشاهنگ بوده است، اظهارداشت: امیدواریم در سایه تلاش همکاران و تلاشگران استانی از نظر پیشرفت فناوری نیز این پیشتازی را حفظ کند.

واشقانی تحقق شعار پیوند میان دانشگاه، صنعت و دولت را نیازمند مشارکت جدی تمامی دستگاه های مرتبط دانست و در ادامه افزود: آنچه که در این نمایشگاه نشان داده می‌شود بخشی از زحمات همکاران در استان خراسان رضوی است و باید بدانیم که ظرفیت استان در زمینه دستاورد های نوین و فناوری بیش از وضعیت کنونی است.

وی با بیان اینکه پیوند میان دانشگاه و صنعت از شاخص های اصلی ارزیابی بخش های مختلف است، افزود: پیوند مبارک میان دانشگاه و دولت باید بیش از پیش استوار و  محکم شود چرا که با تحقق این مهم، 2طرف از نتایج مثبت آن بهره‌مند می‌شوند.

واشقانی ضمن تاکید بر پیوند میان دانشگاه، جامعه، صنعت و دولت ، خاطرنشان کرد: هدف از ارائه طرح های فناورانه در این نمایشگاه، آگاهی صاحبان صنایع و بخش خصوصی از آخرین اقدامات فناورانه در استان و کشور است و با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی، این اقدامات می‌توانند وارد چرخه تولید ثروت و بازار شوند.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی یکی از ماموریت های نمایشگاه فناوری و پژوهش را به کارگیری دانش برای شکوفایی زندگی مردم و کشور در کنار گسترش مرزهای دانش دانست و گفت: جمهوری اسلامی با وجود تمامی تحریم های مختلف توانسته جایگاه علمی کشور را در تراز بین المللی به نحو احسن به نمایش بگذارد و باید همه ما مقابل چالش های موجود در راه خود کوتاهی نکرده و با قدرت در مسیر پیشرفت گام برداریم.

واشقانی با اشاره به سخنان  مقام معظم رهبری که بارها به موضوع اقتصاد مقاومتی اشاره کرده‌اند و مکررا اقتصاد دانش بنیان را محرک اصلی این مهم دانستد،‌تصریح کرد: دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی باید این نکته را سرمشق خود قراردهند و برنامه ریزی های خود را برپایه آن بنا کنند.

وی سرمایه گذاری بر روی مسائل پژوهشی و دانش بنیان را بسیار مهم دانست و گفت: پردرآمدترین فعالیت یک کشور اقدامات فناورانه است و از همین رو باید مورد توجه قرار گیرد.م.ر.ن/1023

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز