قائم مقام حوزه هنری کشور:

رزمندگان باید برای به اتمام رساندن جنگ واقعی، خاطرات خود را چاپ کنند/لزوم بازگویی و یادآوری این خاطرات

۱۳۹۵/۰۹/۱۶ - ۰۷:۳۵:۰۵
کد خبر: ۴۹۰۲۱۹
رزمندگان باید برای به اتمام رساندن جنگ واقعی، خاطرات خود را چاپ کنند/لزوم بازگویی و یادآوری این خاطرات
رزمندگان باید برای به اتمام رساندن جنگ واقعی، خاطرات خود را چاپ کرده و ارزش های جنگ را به نسل های بعد منتقل نمایند چرا که فرزندان متولد شده در نسل جدید بدون آگاهی از دوران دفاع مقدس نیازمند بازگویی و یادآوری این خاطرات هستند.

به گزارش خبرگزار ی برنا ازلرستان ،محمد حمزه زاده قائم مقام حوزه هنری کشور با بیان اینکه جنگ فیزیکی تمام شده است و باید علیه فراموشی آن تلاش کنیم گفت: رزمندگان باید برای به اتمام رساندن جنگ واقعی، خاطرات خود را چاپ کرده و ارزش های جنگ را به نسل های بعد منتقل نمایند چرا که فرزندان متولد شده در نسل جدید بدون آگاهی از دوران دفاع مقدس نیازمند بازگویی و یادآوری این خاطرات هستند.

وی که در مراسم رونمایی از کتاب بلدچی  نخستین روایت بلنددفاع مقدس استان لرستان و درتالار حوزه هنری شهرستان خرم آبادسخن می گفت با بیان این مطلب افزود : ادبیات هر کشور متکی به تاریخ همان کشور بوده و کشورهایی که دارای ادبیاتی قوی هستند به مراتب شاهد تاریخی قوی تر از کشورشان خواهند بود.

حمزه زاده تصریح کرد : کتاب ' دا ' به عنوان نمونه بالغ دفاع مقدس با تیراژ بالا بود که بعد از آن امروز شاهد چاپ و رونمایی کتابی دیگر از خاطرات رزمندگان لرستانی در دوران دفاع مقدس هستیم واین حالی است که پرفروش ترین کتاب ها، روایت های دوران دفاع مقدس است که با استقبال بی نظیر مردم همراه می باشد.

وی  بابیان اینکه دفتر «ادبیات و هنر مقاومت» با شعار جنگ علیه فراموشی راه‌اندازی شده است، تصریح  کرد: این دفتر برای جلوگیری از فراموش‌شدن خاطرات و محتوای جنگ راه‌اندازی شد.

حمزه زاده  افزود : در شرایط کنونی ناشرانی که کتاب‌های دفاع مقدس را چاپ می‌کنند چاپ آنها پاسخگوی نیاز و مطالبه مشتریان نیستند و ناشران حوزه دفاع مقدس گاهی برای چاپ کتاب‌هایی که مخاطبان طلب می‌کنند کم می‌آورند.

وی در پایان خطاب به رزمندگان حاضر در جلسه خاطر نشان کرد: آنچه تاریخ را می‌سازد خاطرات شما است و فرازهای مهمی دارد که تاریخ‌ساز است چراکه تاریخ از شرح انقلاب‌ها و جنگ‌ها ساخته می‌شود که ما در کشور هردوی این‌ها را داشته‌ایم و باید از طریق شما به محتوی جنگ دست پیداکرده تا گنجینه‌ای برای آثار هنری آینده کشور داشته باشیم.کشور هردوی این‌ها را داشته‌ایم و باید از طریق شما به محتوی جنگ دست پیداکرده تا گنجینه‌ای برای آثار هنری آینده کشور داشته باشیم.

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز